Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که مذاکرات بین‌الافغانی باید بین طرف‌های افغان باشد و تاکید کرد که آمریکا نماینده مردم افغانستان نیست و نمی‌تواند از طرف کابل هیچ تعهدی به دیگران بدهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی گفت و رویکرد واشنگتن به این گفت‌وگوها اظهارداشت که مسیر آمریکا مسیر زورگویی است و این مسیر مدت‌هاست که در منطقه بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب‌زاده افزود که دولت آمریکا و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نماینده دولت افغانستان نیستند و نمی‌توانند از طرف دولت این کشور هیچ تعهدی را به کسی بدهند.

وی همچنین تصریح کرد که این گفت‌وگوها باید فارغ از مسایل قومی و مذهبی بین خود افغان‌ها و نمایندگان آن‌ها برگزار شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  تاکید نمود که چارچوب مذاکرات  بین‌الافغانی نیز روشن است و تظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی افغانستان، دستاوردهای مردم و رعایت حقوق اقلیت ها، اقوام و زنان می‌باشد.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد که با درایت طرف‌های مذاکره کننده، از طالبان گرفته تا دولت، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بصورت کاملاً اصیل بین افغان‌ها برگزار شود.

امینیان در دیدار با اتمر: ایران از رهبری روند صلح به مالکیت افغانستان حمایت می‌کندتقویت نظام جمهوری و پایان بحران افغانستان محور دیدار طاهریان با «محب»سفارت ایران: تهران از مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایران همواره با دو طرف مذاکرات بین‌الافغانی در ارتباط بوده و در ارتباط خواهد بود تا این گفت‌وگوها را تسهیل کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه اخبار افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است