Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:35:59 GMT

احکام جدید پرونده سکه ثامن منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۶۱۴۴

احکام جدید پرونده سکه ثامن منتشر شد

دادگاه کیفری دو استان تهران، احکام متهمین ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به "سکه ثامن" را صادر کرد. - اخبار اجتماعی -

رسول کوهپایه‌زاده، یکی از وکلای شاکیان پرونده "سکه ثامن" در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، گفت: دادگاه کیفری دو استان تهران احکام متهمین ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به "سکه ثامن" که به ترتیب همسر و خواهر متهم ردیف یک پرونده هستند را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق رأی دادگاه، هر دو متهم به حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند اما از آنجا که این رأی بدوی است، قانون اجازه انتشار جزئیات آن را نمی‌دهد و طبیعتاً با قطعی شدن رأی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

طبق گفته کوهپایه‌زاده، متهمین ردیف دوم و سوم پرونده سکه ثامن، به جرم پولشویی و کلاهبرداری به زندان و جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

کوهپایه‌زاده همچنین درباره تأثیر انتشار سندی در فضای مجازی و خبرگزاری تسنیم، مبنی بر وجود حدود 1000 میلیارد تومان در حساب متهمان ردیف اول و دوم پرونده (شوهر و همسر) در زمان بازداشت آنها در سال گذشته، در روند پرونده گفت: با انتشار این سند اتفاق خاصی در روند بررسی پرونده رخ نداده است؛ اما سبب ایجاد حساسیت مراجع امنیتی و نظارتی شده که به پرونده ابعاد دیگری بخشیده است.

متهم اصلی پرونده "سکه ثامن" به 15 سال حبس محکوم شدسکه ثامن فعلا 3250 شاکی دارد/18 دی اولین جلسه محاکمه برگزار می‌شودقرار منع تعقیب همسر و خواهر مدیرعامل سکه ثامن نقض شدامید شاکیان پرونده‌ "سکه ثامن" به سندی که هنوز اصالتش تأیید نشده استشکایت مالباختگان سکه ثامن از سیف، نعمت‌زاده و شریعتمداری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان دادگاه کیفری زندان سکه ثامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان