Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «شیخ کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردان‌های «سید الشهدا» (ع) عراق از ایالات متحده آمریکا به عنوان عامل اصلی حمله به سفارت واشنگتن در بغداد یاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد سفارت آمریکا از طریق مزدوران خود حملات راکتی به این سفارتخانه را ترتیب می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گردان‌های سید الشهدا عراق تأکید کرد: آنچه که می‌گوئیم بر اساس اطلاعاتی است که در اختیار داریم و یک اتهام محسوب نمی‌شود. برای گفته خود ادله‌ای در اختیار داریم.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها از رهگذر چنین اقدامات خصمانه‌ای به دنبال یافتن بهانه‌ای برای هدف قرار دادن مقرهای حشد شعبی هستند.

پیشتر نیز شماری از شخصیت‌های عراقی و ناظران صحنه سیاسی عراق اعلام کرده بودند که به احتمال فراوان حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در منطقه سبزِ بغداد توسط واشنگتن طراحی شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا اخیراً در اقدامی جدید مقامات عراقی را تهدید کرده است که این کشور به زودی سفارتخانه خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد. در همین ارتباط، برخی منابع اعلام کردند که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های تلفنی با مقامات عراقی صراحتاً آنها را در جریان تصمیم احتمالی واشنگتن در این زمینه قرار داده است.

گمانه زنی‌ها در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق تا جایی پیش رفت که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور نیز به آن واکنش نشان داد. الکاظمی در این خصوص گفت: «مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در اندیشه تعطیلی سفارتخانه‌های خود در بغداد به سَر می بَرند. با توجه به اینکه حملات راکتی به هیأت‌ها و مراکز دیپلماتیک در بغداد همچنان ادامه دارد، مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا به فکر تعطیلی سفارتخانه‌های خود هستند».

از آنجایی که آمریکایی ها در مسأله حملات راکتی از سوی طرف‌های ناشناس به سفارتخانه خود در بغداد انگشت اتهام را به سمت نیروهای «حشد شعبی» نشانه رفته‌اند و بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی این گروه را به دست داشتن در این حملات متهم کرده‌اند، بدیهی است که حربه جدید واشنگتن یعنی همان تهدید به تعطیلی سفارتخانه نیز اهدافی علیه حشد شعبی را دنبال می‌کند.

تداوم فشارهای آمریکایی‌ها در این زمینه این فرضیه را پررنگ‌تر خواهد کرد که حملات راکتی و خمپاره‌ای به مراکز دیپلماتیک با برنامه از پیش طراحی شده خودِ آمریکایی‌ها و توسط عوامل آنها در عراق صورت می‌گیرند.

کد خبر 5040941

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده امریکا گردانهای سیدالشهداء عراق سفارت آمریکا در بغداد ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا فلسطین مناقشه قره باغ عربستان سعودی لبنان عادی سازی روابط با اسرائیل ترکیه جو بایدن ارمنستان ایالات متحده آمریکا تعطیلی سفارت حملات راکتی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی