Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:23:25 GMT

افزايش شاخص کل بورس در کشور‌هاي اروپايي

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۶۳۴۱

افزايش شاخص کل بورس در کشور‌هاي اروپايي

خبرگزاری آریا- شاخص کل سهام بورس های ‏‏پاریس، فرانکفورت، لندن و سوئیس نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، با افزایش همراه بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، در پی شایعه بهبود وضع سلامت رئیس جمهوری آمریکا و احتمال اینکه وی امروز به کاخ سفید برگردد شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور‌های اروپایی نیز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل سهام بورس ‏‏پاریس در ‏معاملات ‏امروز با 62 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به چهار هزار و 854 واحد رسید. شاخص کل سهام بورس فرانکفورت آلمان (دکس)، در معاملات امروز با 40 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 12 هزار و 739 واحد رسید. شاخص کل سهام بورس لندن (فوتسی 100) با 43 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به پنج هزار و 927 واحد رسید.
ارزش شاخص کل بورس ‏‏اوراق بهادار سوییس در معاملات دوشنبه افزایش یافت. در بازار مالی سوییس، ارزش شاخص سهام "اس ام ‏آی" (SMI) ‏، ‏یکی از سه ‏شاخص عملکرد بورس ‏‏اوراق ‏بهادار این کشور، در معاملات ‏امروز با 27 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ده هزار و 279 واحد رسید.
در کشور‌های آسیایی، شاخص کل بورس اوراق بهادار توکیو در پایان معاملات امروز افزایش یافت. شاخص سهام "‏نیکی 225"، Nikkei ‎‎225‎‏، ‏یکی ‏‏از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو که سهام ‏‏‏225 ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپن در آن ‏فهرست ‏ و در هر روز کاری ارزش گذاری می‌شوند در پایان معاملات امروز با 1.23 درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 23 هزار و 312 واحد رسید.
ارزش شاخص سهام "توپیکس"، ‏TOPIX، ‏دیگر شاخص ‏عملکرد ‏بورس ‏‏‏اوراق بهادار توکیو، هم در پایان داد و ستد‌های امروز با 1.74 درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به یک هزار و 637 واحد رسید.
شاخص سهام مرکب هنگ سنگ Hang Seng، یکی از شاخص‌های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در پایان معاملات امروز با 1.15 درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روزکاری پیشین‏، به 23 هزار و 728 واحد رسید.
در بازار مالی تایوان، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور Taiwan Stock Exchange Corporation (TWSE) در پایان معاملات امروز، با نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، با 26 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 12 هزار و 548 واحد رسید.
در بازار بورس کره جنوبی، شاخص قیمت سهام مرکب کره جنوبی (Korea Composite Stock Price Index) در پایان معاملات امروز، با 1.29 درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به دو هزار و 358 واحد رسید.
در بازار مالی سنگاپور، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور (sgx)، با 43 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به دو هزار و 506 واحد رسید. شاخص مرکب بورس شانگ‌های هم در معاملات امروز با 20 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به سه هزار و 218 واحد رسید.
در بازار مالی استرالیا، شاخص کل بورس اوراق بهادار سیدنی Sydney Stock Exchange (SSX) با 2.59 درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به پنج هزار و 941 واحد رسید.
در وال استریت، قرارداد‌های آتی که بر روی شاخص‌های ‏بورس ‏نیویورک شامل شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز‏، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند ‏پورز 500‏، بسته می‌شود‏ و در نتیجه آن، تحویل سهام در آینده صورت می‌گیرد‏، در معاملات امروز در نوسان بود. به طوری که شاخص میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز، یکی ‏از سه شاخص عملکرد بورس ‏اوراق ‏بهادار نیویورک با 48 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 27 هزار و 682 واحد رسید.
شاخص سهام استاندارد اند ‏پورز 500، سومین شاخص عملکرد ‏بورس اوراق بهادار نیویورک که ‏از فهرستی متشکل از سهام ‏‏500 ‏شرکت مهم در ‏بازار بورس ‏نیویورک تشکیل شده است با 96 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏ به سه هزار و 348 واحد رسید. اما شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص ‏عملکرد بورس اوراق بهادار ‏نیویورک که بزرگ‌ترین بازار ‏معاملات الکترونیک سهام در ‏آمریکا است، با 74 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 11 هزار و 75 واحد رسید.
در بازار داد و ستد‌های ارزی اروپا، نرخ‌های برابری در نوسان بود. به طوری که ارزش یورو برابر دلار 10 صدم درصد افزایش یافت. ‏در ‏بازار ‏بین‌المللی ‏مبادلات ارزی ‏‏امروز ‏اروپا، هر یک یورو برابر 1,1716 دلار معامله می‌شد.
ارزش برابری دلار آمریکا با ین ژاپن نیز در معاملات امروز بازار توکیو 2.99% کاهش یافت. بدین صورت که هر 105.61 ین برابر یک دلار آمریکا معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر 105.33 ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می‌شد.
ارزش برابری ین با یورو نیز در معاملات امروز بازار توکیو، 1.57% افزایش یافت. بدین صورت که هر 123.86 ین برابر یک یورو معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر 123.39 ین برابر یک یورو داد و ستد می‌شد.
بهای طلا در معاملات ‏ امروز بازار ‏فلزات ‏گرانب‌های اروپا، حدود 24 درصد افزایش یافت. به طوری که بهای هر اونس ‏طلا با 24 و 56 صدم درصد افزایش ‏‏نسبت به ‏‏پایان معاملات ‏روز ‏کاری پیشین ‏‏به یک هزار و 889 دلار و 56 سنت رسید. بهای این فلز گرانبها در پایان معاملات روز کاری پیشین یک هزار و 898 دلار و 70 سنت بود.
در بازار اوراق قرضه هم نرخ سود‌ها در نوسان بود. به طوری که نرخ سود اوراق قرضه و بهادار با سررسید 10 ساله آلمان که نقش مبنا و مرجع را در کشور‌های عضو منطقه یورو ایفا می‌کند، به منفی 55 صدم درصد رسید. نرخ سود اوراق قرضه و بهادار وزارت خزانه داری آمریکا با سررسید 10 ساله هم به 70 صدم درصد رسید.
در بازار نفت اروپا، قیمت دو شاخص عمده نفتی جهان، افزایش یافت. به طوری که بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود با 1.38 درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 39 دلار و 81 سنت رسید.
بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت‏) هم که برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود برای تحویل در ماه نوامبر با 59 صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به 37 دلار و 64 سنت رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش شاخص شاخص کل بورس اوراق بهادار پایان معاملات امروز معاملات امروز واحد رسید در بازار شاخص کل سهام بورس بازار مالی افزایش یافت عملکرد بورس شاخص عملکرد شاخص سهام داد و ستد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز