Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته بازرسی و نظارت ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه متأسفانه، این روزها، شاهد طغیان مجدد کرونا در استان هستیم، ابراز داشت: شرایط در ماه‌های گذشته برای مسئولان کادر درمانی و بهداشتی دشوار بوده است از سوی دیگر غالب مبتلایان کرونا دچار بیماری خفیفی شده و بهبودی پیدا می‌کنند اما این بیماری می‌تواند برای برخی از شهروندان مخاطره‌آمیز باشد لذا رعایت بهداشت عمومی الزام اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در رفتارهای اجتماعی الگوی عملی جامعه هستند و این موضوع در استان سمنان نِمود بیشتری دارد، افزود: اگر رعایت دستورالعمل‌ها، در دستگاه‌های اجرایی حداکثری و سخت‌گیرانه باشد، در سطح جامعه و عموم مردم نیز، شاهد افزایش رعایت مراقبت‌های بهداشتی خواهیم بود از این منظر، زمان آن فرا رسیده که به سطحِ پیشرفته‌ای از اقدامات مراقبتی، در جامعه دست پیدا کنیم.

عضو ستاد مقابله با کرونای استان سمنان با بیان اینکه اطلاع رسانی به افرادی که ساکن مناطق پرخطر هستند یا در بازه زمانی ۱۴ روز گذشته به این مناطق سفر کرده‌اند، یکی از اقداماتی است که باید صورت پذیرد، بیان کرد: اگر مردم مطلع شوند که در چه مناطقی از شهر، یا در چه اداراتی حضور فعالِ ویروس را داریم، قطعاً خود مراقبتیِ بیشتری خواهند داشت.

شریفی با بیان اینکه رفتار مدیران و کارفرمایان نباید به گونه‌ای باشد که مبتلا شدن به این بیماری، ننگ و عار تلقی شود، ابراز کرد: کرونا یک بیماری مثل همه بیماری‌ها بوده و فرد ممکن است به یک دلایلی مبتلا شود و لذا وقتی مبتلا شد باید برای حفظ جان خود و همشهریان و همکارانش و به عنوان وظیفه‌ای شرعی به اطرافیان، خانواده، آن را اطلاع دهد.

وی افزود: برخی مدیران به کارکنان و کارگران خود دستور داده‌اند که اگر حس می‌کنید بیمار هستید حتی با داشتن علائم خفیفی چون سردرد و آبریزش بینی، تا زمان بهبود در خانه بمانید اما متأسفانه چند واحد تولیدی و یا دستگاه اداری نیز داریم که مدیران از ابتدای سال ۹۹، قرارداد نیروهای خود را حتی امضا هم نکرده است تا این نیروی کار یا کارمند، امنیت روانی و شغلی نداشته باشد مسلماً این فرد اگر مبتلا به کرونا شود از بیان آن واهمه خواهد داشت زیرا ترس از اخراج دارد و دیگران نیز آلوده می‌سازد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای دهه پایانی ماه صفر، مهم‌تر و سخت‌گیرانه تر از دهه اول محرم مورد نظارت قرار گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای جامعه، سلامت دانش آموزان و معلمان است لذا در شرایط به وجود آمده، حجم فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مسئولیت‌ها به سمت معلم و کادر اداری مدارس سرازیر شده و در کنار استرس و اضطراب ناشی از ابتلاء به بیماری، فشار روانی بسیار سنگینی را به این قشر محترم تحمیل کرده است.

کد خبر 5040653

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم شریفی استانداری سمنان سمنان ویروس کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر اربعین 99 شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

کیلومتر ۱۲۰ محور شهداد _نهبندان در استان کرمان به دلیل طغیان رودخانه و تخریب جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، کیلومتر ۱۲۰ محور شهداد _نهبندان در استان کرمان به دلیل طغیان رودخانه و تخریب جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در ادامه فیلم مربوط به تخریب جاده را ببینید:

کد خبر 748190

دیگر خبرها

  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان