Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۳۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۱ درصد کاهش داشته است.

او افزود: اقلام عمده کالا‌های صادراتی استان شامل زعفران، انواع میله‌های آهنی یا فولادی، پیه صنعتی، رب گوجه فرنگی، پسته، کف پوش ها، کابل، کیسه و انواع دوغ و شیر و خامه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید صادرات بیش از ۷۰۰ میلیون تن کالا از مرز دوغارون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مهم ترین کشور‌های هدف صادراتی استان، کشور‌های افغانستان، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، هنگ کنگ، امارات متحده عربی، اسپانیا، پاکستان، قزاقستان و قرقیزستان می‌باشند.

مس فروش بیان کرد: واردات استان نیز در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ به میزان ۷۷ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۸۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد از نظر وزنی، کاهش و ۶ درصد از لحاظ ارزش، افزایش داشته است.

او تصریح کرد: کشور‌های امارات متحده عربی، ازبکستان، ترکیه، چین، هند، کره، فدراسیون روسیه، قرقیزستان، آلمان و پاکستان نیز مهمترین کشور‌های شریک وارداتی استان می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: اقلام عمده وارداتی استان طی این دوره نیز شامل گوشی تلفن همراه، پنبه، کلرور پتاسیم، اسانس کولا، قهوه، ابریشم خام، اتصالات و رابط‌های سیم و کابل بوده است.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا صنعت و معدن درآمد ارزی ارز آوری تراز بازرگانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران