Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت ژاپنی قراردادی به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ در عراق امضا کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از کیودونیوز، شرکت JGC ژاپن، قراردادی به ارزش 3.8 میلیارد دلار برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ با یک شرکت نفتی دولتی عراقی امضا کرده است.

قرار است این پروژه در بصره واقع در جنوب عراق اجرا شده و بودجه آن با استفاده از وام‌های کم بهره به ین ژاپن که از سوی آژانس همکاری‌های بین‌المللی این کشور پرداخت خواهد شد، تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این یکی از بزرگترین وام‌هایی است که ژاپن برای تامین مالی یک پروژه در خاورمیانه پرداخت کرده است.

برای ساخت این نیروگاه که با هدف تولید نفت سبک‌تر نظیر بنزین ساخته می‌شود قرار است 7 هزار کارگر ماهر محلی نیز به کار گرفته شوند.

قرار است این نیروگاه در سال 2025 به بهره‌برداری رسیده و برای دو هزار نفر اشتغال دائم ایجاد کنند.

آتیکو یوشیوکا، کارشناس حوزه عراق در مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن، می‌گوید اشتغال ژاپن و بهبود خدمات عمومی از جمله مهمترین مطالبات مردم در تظاهرات سال گذشته و اوایل سال جاری در عراق بوده است.

وی گفت این گونه پروژه‌های بزرگ می‌تواند اقتصاد داخلی در عراق را بهبود بخشد.

بنا به گزارش بریتیش پترولیوم، عراق پنجمین دارنده ذخایر نفتی در جهان است و حجم ذخایر این کشور 145میلیارد بشکه برآورد می‌شود.

این کشور همچنین روزانه 4.78 میلیون بشکه نفت تولید و به بازار عرضه می‌کند.

در واقع عراقی‌ها قصد دارند از طریق اجرای این پروژه به کمک جذب سرمایه‌گذاری خارجی خود را در تولید بنزین خودکفا کنند که یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این زمینه افزایش تولید بنزین در بصره است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پالایشگاه بصره بودجه ذخایر نفتی در جهان برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت:‌ امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی از دستاورد‌های بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود.

اوجی بیان کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

اوجی گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای یک هزار قرارداد با شرکت های دانش بنیان
  • وزیر نفت: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت افزوده شد
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک