Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه رادیویی «آر. ت.ال» فرانسه روز دوشنبه در گزارشی با این عنوان که «بیماری ترامپ چه چیزی را تغییر خواهد داد؟» در تارنمای خود نوشت: کمتر از یک ماه تا زمانی رای‌گیری، طیف موافق و هم عقیده با ترامپ امیدوار است که بستری شدن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ و فاصله او با رقیبش در نظرسنجی‌ها، ‌ به او این امکان را می‌دهد که قدرت خود را به رای‌دهندگان نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فیلیپ کُربه - Philippe Corbé» گزارش می‌دهد: از سه روز پیش، ایالات متحده پیگیر وضعیت سلامتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست و امیدوار است که به دنبال یک خروج کوتاه به وسیله خودرو برای استقبال از هوادارانش در خارج از بیمارستان، بتواند روز دوشنبه به کاخ سفید بازگردد. جای تعجب است که این آلودگی چه تغییری در انتخابات ایجاد می کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، که بعد از تایید ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید در شمال پایتخت منتقل شده، روز گذشته - یکشنبه - برای دقایقی از این بیمارستان خارج شد تا سوار بر خودرو جلوی گروهی از هوادارانش برود که بیرون این بیمارستان برای حمایت از او تجمع کرده بودند.

پزشکان گفته‌اند که حال دونالد ترامپ خوب است و شاید بتواند از امروز – دوشنبه - به کاخ سفید برگردد. آنها درباره نتیجه اسکن قفسه سینه او توضیحی نداد اما گفته‌اند به او دگزامتازون تجویز کرده‌اند که می‌تواند احتمال مشکل ریوی را مطرح کند.

«شون کانلی» پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته به نمایندگی از تیم پزشکی او گفت که دونالد ترامپ در دو روز گذشته دو بار دچار کاهش اکسیژن‌رسانی شده است؛ یک بار به زیر ۹۴ و یک بار به زیر ۹۳ درصد. او افزود: با این که آقای ترامپ تنگی نفس نداشته و اصرار داشته که به اکسیژن نیازی ندارد، از روی احتیاط به او اکسیژن داده شده است.

این پزشک روز شنبه حاضر نشد به این سوال خبرنگاران پاسخ بدهد که آیا دونالد ترامپ اکسیژن دریافت کرده است یا نه. کانلی درباره این‌که چرا پیشتر درباره اکسیژن چیزی نگفت، توضیح داد: من سعی داشتم روحیه بالای تیم پزشکی را نشان دهم، اصل موضوع این است که حال او خیلی خوب رو بهبود است.

در حالی که «آلن لیکتمن - Allan Lichtman » مورخ و پروفسور آمریکایی که از سال ۱۹۸۴میلادی پیش‌بینی‌هایش از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درست از آب درآمده و این بار هم شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش بینی کرده، گزارشگر رادیو آر. ت.ال فرانسه می‌گوید: سناریوی ایده‌آلی که قبیله ترامپ به آن امیدوارند، این است که رئیس جمهوری راه حضور در ستاد انتخاباتی را بازیابد و بتواند در دومین مناظره با جو بایدن دقیب دموکرات خود شرکت کند. طرفداران او همچنین رویای آن را دارند که این مرحله یک شوک الکتریکی برای راه‌اندازی دوباره مبارزات انتخاباتی ترامپ باشد.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها در زمان حاضر جوبایدن از دونالد ترامپ ۱۰ درصد پیش گرفته است. فاکس نیوز  و ان. بی. سی هم این رقم را ۱۴ درصد اعلام کرده‌اند.

دیدار ترامپ با هوادارانش در خارج از بیمارستان و در درون خودرویی که عده‌ای هم او را همراهی می‌کردند، در رسانه‌های فرانسوی از جمله «فرانس. انفو. تی. وی»، «اکتوالیه»، «لزکو»، «لا پرس» شبکه رادیویی «سود انفو» و شبکه ۵ تلویزیون فرانسه بازتاب داشته است.

شبکه تلویزیونی «فرانس انفو» فرانسه در عین حال گزارش کرد که طبق نظرسنجی‌ که روز سه‌شنبه گذشته و قبل از بستری شدن دونالد ترامپ در بیمارستان انجام اما در روز یکشنبه منتشر شد، از افزایش قابل ملاحظه در اقبال مردم آمریکا در رای دادن به جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ دارد. بر اساس این نظرسنجی، ۵۳ درصد رای دهندگان موافق انتخاب بایدن هستند. در مقابل ۳۹ درصد کسانی که در این نظرسنجی مشارکت داشته‌اند، ترامپ را گزینه انتخابات پیشین آمریکا می‌دانند.

«اودری روئل - مانسو - Audrey Ruel-Manseau» روزنامه‌نگار هم در تحلیلی با عنوان «رژه ترامپ بیداد می‌کند، خروجش فقط چند دقیقه به طول می‌انجامد» برای روزنامه «لا پرس» کانادا با اشاره به نظر تیم پزشکی ترامپ و امیدواری کاخ سفید برای بازگشت هرچه سریعتر او به کارزار انتخاباتی نوشت: تیم بایدن در تصمیم خود برای رهبری یک کارزار محدود با یک تشکیلات مجازی قدرتمند با در نظر گرفتن دقیق حرکت‌های رقیب مطمئن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در خصوص دومین مناظره تلویزیونی میان ترامپ و بایدن که قرار است در روز ۱۵ اکتبر برگزار شد، کمپ بایدن تایید می‌کند که جو بایدن در این مناظره حضور خواهد داشت. طیف دموکرات همچنین روز دوشنبه در فلوریدا کارزار انتخاباتی خواهد داشت.

شبکه رادیویی «سود انفو» هم در مطلبی با اشاره به منفی شدن تست کرونای جو بایدن نوشت: این نامزد دموکرات در طول تمام مبارزات انتخاباتی‌اش با ماسک بر دهان دیده می‌شود و به دلیل بحران بهداشتی در آمریکا از بسیاری از تجمع‌های انتخاباتی چشم‌پوشی کرده است.  

در حالی که پنج روز پس از بستری شدن ترامپ در بیمارستان، تیم بایدن در روز یکشنبه اعلام کرد که نتیجه دو بار تست کرونای او منفی است، این شبکه رادیویی گزارش کرد: بایدن برای ادامه کارزار انتخاباتی خود روز دوشنبه در فلوریدا حضور دارد. اما تیم او اطمینان می‌دهد این رقیب دمکرات در انتخابات پیش روی آمریکا همچنان به دسورالعمل‌های مربوط به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و وسعت تجمع‌ها پایبند خواهد بود.

با این حال، برخورد محتاطانه بایدن یکشنبه شب و بار دیگر از سوی تیم رقیب مورد تمسخر قرار گرفت. «جیسون میلر» از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، یکشنبه شب در برنامه تلویزیونی ای. بی. سی گفت: جو بایدن بیش از حد از ماسک به عنوان لوازم جانبی استفاده کرده است. ماسک خیلی مهم است اما حتی اگر چند فوت هم با کسی که ماسک دارد فاصله داشته باشد در این فاصله چیزی تغییر نخواهد کرد.

روزنامه «اکتوالیته» فرانسه در مطلبی با این عنوان که «و اگر یکی از دو نامزد فوت کند؟» با طرح سوال‌هایی مبتنی بر این که چه خواهد شد اگر یکی از نامزدها قبل از روز رای‌گیری فوت کند؟ نوشت: یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ پس از ابتلا به ویروسی که منجر به مرگ بیش از ۲۰۹ هزار آمریکایی شده، در بیمارستان بستری می‌شود، اما چه خواهد شد، اگر وضعیت سلامتی او در زمانی که روند انتخابات به خوبی پیش می‌رود به وخامت برود؟



این رسانه فرانسوی نوشت: اگر رئیس جمهوری به دلیل فوت و یا یک بیماری جدی، قادر نباشد وظایف خود را انجام دهد، طبق پیش‌بینی متمم ۲۵ ام قانون اساسی ایالات متحده، اختیارات ریاست جمهوری تا زمانی که ترامپ قادر به از سر گرفتن وظایف خود باشد، به «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری تفویض می‌شود. امااگر نامزد انتخابات قبل از روز انتخابات، بلافاصله بعد از آن و یا قبل از روزی که سوگند یاد خواهد کرد، فوت کند چه باید کرد و چه خواهد شد؟

اکتوالیته افزود: در تاریخ آمریکا، هرگز رئیس جمهور پیش از روز ۲۰ ژانویه و پس از انتخابات ریاست جمهوری که روی کار آمده فوت نکرده است. قانون اساسی، قوانین فدرال و محلی حاکم بر انتخابات، به آمریکایی‌ها کمک می‌کند تا در زمان وقوع چنین شرایطی چه تصمیمی بگیرد. با این وجود، پیش بینی این که چه اتفاقی خواهد افتاد، دشوار است.

رسانه فرانسوی افزود: در اعلام برنده انتخابات ریاست جمهوری، این مجلس نمایندگان آمریکاست که حرف نهایی را می‌زند اما پیش از چنین تصمیمی، چندین بازیگر اعم از احزاب سیاسی، مقام‌های ایالتی، مجمع گزینشگران، قضات و در نهایت رای‌دهندگان ایفای نقش خواهند کرد.

انتخابات آمریکا اگرچه در برخی ایالت‌ها آغاز شده است اما روز ۱۳ آبان ماه روز رسمی انتخابات اعلام شده است. دونالد ترامپ از طرف حزب جمهوریخواه و جو بایدن از طرف حزب دموکرات نامزدهای اصلی این رقابت‌ به حساب می‌آیند.

برچسب‌ها ستاد انتخاباتی ترامپ ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا ترامپ مایک پنس پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد انتخاباتی ترامپ ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا ترامپ مایک پنس ستاد انتخاباتی ترامپ ویروس کرونا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا ترامپ مایک پنس اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری جمهوری آمریکا شبکه رادیویی دونالد ترامپ رئیس جمهوری روز دوشنبه جو بایدن پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم