Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@16:17:00 GMT

نمایش سیاسی جنون‌آمیز ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۷۱۳۳

نمایش سیاسی جنون‌آمیز ترامپ

ترامپ که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید بستری است دیروز در توییتر خبر داد که برای هوادارانش یک "شگفتی کوچک" دارد و دقایقی بعد با خودرو از مقابل هوادارانش که در مقابل بیمارستان اردو زده‌اند عبور کرد و در حالیکه ماسک زده بود برای آن‌ها دست تکان داد. کسان دیگری که در خودرو بودند ماسک و عینک محافظ داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی بعد خودرو به بیمارستان برگشت. کمی بعد کاخ سفید اعلام کرد ترامپ امروز برنامه عمومی نخواهد داشت.

به گزارش بی بی سی، جیمز فیلیپس، متخصص اورژانس و از پزشکان بیمارستان والتر رید در توییتر به این کار واکنش نشان داد و آن را "بی‌مسئولیتی" و یک "نمایش سیاسی جنون‌آمیز" خواند و نوشت که این کار ماموران امنیتی و راننده خودرو را در خطر ابتلا قرار می‌دهد چرا که خودروی آقای ترامپ ضد گلوله و ضد حمله شیمیایی است بنابراین تهویه خوبی ندارد. او نوشت این افراد اکنون باید خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

پروفسور جاناتان رینر، استاد دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی جورج واشنگتن، نیز در توییتر نوشت: "در بیمارستان وقتی قرار است در تماس نزدیک با بیماران کرونا قرار بگیریم تجهیزات محافظت شخصی کامل استفاده می‌کنیم، روپوش، دستکش، ماسک ۹۵ N، محافظ چشم، کلاه. این نهایت بی‌مسئولیتی است. "

حکیم جفریز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، هم گفت کشور به رهبری نیاز دارد نه عکس تبلیغاتی.

سخنگوی کاخ سفید، اما گفته است برای این کار تمام جوانب احتیاط رعایت شده و کادر درمان آن را "بی‌خطر" دانسته بودند: "احتیاط‌های لازم برای این رئیس‌جمهور و کسانی که همراهش بودند از جمله استفاده از وسایل محافظت فردی انجام شدند. "

ترامپ دیروز در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد گفت در "مدرسه واقعی" ویروس کرونا آموزش دیده است: "به آن مبتلا شدم و آن را فهمیدم. چیز خیلی جالبی بود و قصد دارم به شما هم بگویم که بدانید. "

ترامپ در حال کار در اتاق کنفرانس بیمارستان نظامی والتر رید

پس از بستری شدن ترامپ در بیمارستان، گزارش‌های ضد و نقیضی از وضعیت بیماری او منتشر شد و برخی نیز ابراز تردید کرده‌اند که او را بتوان امروز از بیمارستان مرخص کرد.

پزشکان معالج ترامپ دیروز گفته بودند ممکن است بتوان او را امروز مرخص کرد تا درمان را در کاخ سفید پیگیری کند. آن‌ها تاکید کردند که حال ترامپ خوب است و فقط علائم خفیف کرونا دارد، علائم حیاتی‌اش هم طبیعی هستند و تب ندارد.

در کنفرانس خبری دیروز دکتر شون کانلی، پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا، به نمایندگی از تیم پزشکی او گفت ترامپ جمعه و شنبه دو بار دچار کاهش اکسیژن‌رسانی شده است؛ یک بار به زیر ۹۴ و یک بار به زیر ۹۳ درصد.

دکتر کانلی گفت با اینکه ترامپ تنگی نفس نداشته و اصرار داشته که به اکسیژن نیازی ندارد، از روی احتیاط به او اکسیژن داده شده است و به فاصله کوتاهی اکسیژن‌رسانی عادی شده است.

دکتر شون کانلی پزشک دونالد ترامپ

او درباره اینکه چرا روز قبل درباره اکسیژن چیزی نگفته بود، پاسخ داد: "من سعی داشتم روحیه بالای تیم پزشکی را نشان دهم، اصل موضوع این است که حال او خیلی خوب رو بهبود است. "

دکتر کانلی همچنین گفت به جز داروی ضدویروس رمدسیویر، برای آقای ترامپ دگزامتازون هم تجویز شده است.

او در باره نتیجه اسکن قفسه سینه آقای ترامپ توضیحی نداد، اما اینکه دگزامتازون تجویز شده می‌تواند احتمال مشکل ریوی را مطرح کند.

دگزامتازون نوعی کورتون (استروئید) است که معلوم شده در موارد شدید کرونا مانع از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی می‌شود که می‌تواند کشنده باشد.

در روز‌های گذشته به نقل از مقام‌های مطلع گزارش‌های ضد و نقیضی در باره وضعیت بیماری ترامپ منتشر شده است.

همسر ترامپ، ملانیا، نیز به کرونا مبتلا شده و در کاخ سفید تحت درمان است. تلویزیون ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد خانم ترامپ قصد عیادت از شوهرش را در بیمارستان ندارد، چون این کار " کسانی که او را با ماشین به بیمارستان و کادر پزشکی که او را نزد ترامپ می‌برند در معرض قرار می‌دهد. "

پس از ابتلای ترامپ، شمار اطرافیان او که به کرونا مبتلا شده‌اند مرتب بیشتر شده و به نُه نفر رسیده است.

حداقل هفت نفر که هفته پیش در مراسمی با حضور آقا و خانم ترامپ در کاخ سفید شرکت داشتند به کرونا مبتلا شده‌اند. در این مراسم بیشتر حاضران ماسک نداشتند و فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شد.

از ترامپ که ۷۴ سال دارد به دلیل کم‌خطر شمردن همه‌گیری کرونا و بی‌اعتنایی به ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بشدت انتقاد شده است.

فعالیت انتخاباتی ترامپ پس از ابتلایش به کرونا متوقف شده، اما مایک پنس معاون او که آزمایش کرونایش منفی بوده است به تبلیغات انتخاباتی ادامه می‌دهد.

جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات هم آزمایش کرونایش منفی بوده است و فعالیت انتخاباتی‌اش ادامه دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمتر از سی روز دیگر برگزار می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا دونالد ترامپ قیمت دلار پرسپولیس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ابتلا به کرونا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است