Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:09:50 GMT

پوشش صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاها

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۷۲۶۰

پوشش صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاها

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی امروز در آیین افتتاح فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: به دستور موکد جنابعالی وزارت اراتباطات توانست بخشی از توان خود را در راستای تحقق عدالت ارتباطی مصروف کند.

وی افزود: تلفن همراه هر چند در اوایل دهه هفتاد وارد کشور شده بود اما تا سال ۹۲ تنها با ۱۱ درصد سطح روستاهای کشور را پوشش شبکه تلفن همراه داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز این میزان به ۹۵ درصد در روستاها رسیده است.

آذری جهرمی افزود: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت از سال ۱۳۹۴  با دستور رئیس جمهور شکل گرفت که با فاصله نه چندان زیادی هم اکنون برای بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور بالای ۲۰ خانوار کشور فراهم است و همه تلاش ما این است که با مدد الهی و حمایت های شما تا پایان دولت این عدد به صددرصد برسد تا شعار دسترسی به اینترنت همگانی در سراسر کشور محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه آماده کردن زیرساخت های تحقق عدالت آموزشی در کشور خصوصا در دوران کرونا از جمله ماموریت هایی بود که رئیس جمهور به وزارت ارتباطات محول کرده است، گفت: برای ۱۳ میلیون دانش آموزش، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، ۴ میلیون دانشجو و ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه اینترنت رایگان را فراهم کردیم که این یک خدمت بزرگ از سمت دولت برای مردم بود.

آذری جهرمی با اشاره به موضوع دیگری در حضور رئیس جمهور گفت: فراهم آوری زیرساخت مدارس هوشمند بدون توجه به نقاط شهری و روستایی از دیگر مواردی بود که وزارت ارتباطات در حوزه آموزش در نظر گرفته بود.

وی افزود: این پروژه به صورت همزمان در شبکه های روستایی ذیل برنامه ایران هوشمند پیگیری شد و ما تلاش کردیم زیرساخت مدارس هوشمند را فراهم آوریم.

آذری جهرمی افزود: امروز در یکی از دورترین مدارس در محل کنارک سیستان و بلوچستان فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا را در همین راستا افتتاح می کنیم.

کد خبر 5041028 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس هوشمند محمد جواد آذری جهرمی هیئت دولت شبکه ملی اطلاعات ویروس کرونا فناوری فضایی تحقیقات علمی گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا فیس بوک ایستگاه فضایی بین المللی شرکت دانش بنیان فناوری نسل 5 آمازون صندوق نوآوری و شکوفایی خودروی برقی اینترنت رئیس جمهور آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

ایتنا - در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.
طبق اعلام گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در فروردین امسال ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

براین اساس، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.

گفتنی است؛ آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • همراه پرخرج
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...