Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مهارت‌آموزی استان فارس  با تاکید بر وجود درهم‌تنیدگی میان توسعه‌یافتگی و نظام آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: اگر کشور بخواهد به سمت توسعه، رشد و شکوفایی حرکت کند، راهی نیست جز اینکه نیروی انسانی، نیرویی حرفه‌ای و دارای مهارت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه مبنای توسعه‌یافتگی، انسان‌محوری و مهارت نیروی انسانی است، افزود: تنوع بخشی به مدل‌های آموزشی در این راستا بسیار مهم است چرا که اگر آموزش‌ها بر مبنای مدل سنتی حرکت کند نمی‌تواند عامل پیشرفت و شکوفایی باشد.

عزیزی با یادآوری اینکه اگر مدل‌های آموزشی همراه با تنوع باشد می‌تواند اثربخش شود گفت: در غیر این صورت منجر به مدرک‌گرایی می‌شود علاوه بر آن توجه به مزیت‌ها و نیازها نکته دیگری است که باید مدنظر نظام آموزش فنی ‌و ‌حرفه‌ای باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای باید نگاه ویژه‌ای به استان فارس به‌ویژه در حوزه نفت و گاز و راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی در این حوزه داشته باشد چرا که استان فارس ظرفیت تبدیل شدن به قطب آموزشی نفت و گاز در جنوب کشور را دارد.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه مهمترین خواسته مردم اشتغال است اظهار داشت: متاسفانه از آنجا که دانشگاه‌ها از امکانات مهارت‌آموزی برخوردار نیستند، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف فاقد مهارت تخصصی هستند که این امر نشان می‌دهد که رویه آموزشی دانشگاه‌ها نیاز به اصلاح و تغییر دارد.

وی با تاکید به ارزش مهارت‌آموزی برای دانشجویان تصریح کرد: اگر بخواهیم استان رشد کند و پیشرفت داشته باشد، باید مالیات و ارزش افزوده را در استان هزینه کنیم تا در مهارت‌آموزی، محور استان‌های همجوار باشیم.

به گفته عباسی از آنجا که استان فارس مرکز ثقل استان‌های مهم بوشهر، خوزستان و هرمزگان است، جانمایی آموزشگاه تخصصی نفت و گاز در این استان، باعث رشد و پیشرفت فارس و دیگر استان‌های همجوار می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز در این جلسه با اعلام آمادگی جهت همکاری و استقبال از پیشنهادات رئیس سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای، همدلی و همفکری میان نهادهای حاکمیتی در استان را منجر به حرکت‌های مبارک در سال‌های اخیر دانست.

وی با تصریح بر اینکه آموزش نیروی انسانی قطعا یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است گفت: استان فارس دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بالایی است.

رحیمی تاکید کرد: با توجه به ذخایر خوب نفت و گاز و صنعت پتروشیمی در استان، حوزه اشتغال با امکان ثروت‌آفرینی در استان فارس وجود دارد که این فرصت‌ها و امکانات کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

46

کد خبر 1440106

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس مهارت آموزی استان فارس نفت و گاز حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی