Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت : مجرم بودن یا نبودن اتهام وارده به فرماندار شهرستان زرندیه به دلیل برخی مسائل مالی، در دادگاه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه  به تشریح جزئیات پرونده فرماندار شهرستان زرندیه پرداخت و اظهار کرد: فرماندار زرندیه به دلیل برخی اتهامات مالی و ارتشاء از دیدگاه دادسرا مجرم شناخته شده است، اما در فرآیند دادرسی، دادگاه مرجع رسیدگی به اتهام وارده بوده و در خصوص اینکه فرد متهم محکوم یا تبرئه خواهد شد، تصمیم گیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اظهار نظر در خصوص مجرم بودن یا نبودن فرماندار زرندیه منوط به تصمیم گیری در دادگاه صالحه است و قطعا دادگاه نیز در یک فرآیند رسیدگی عادلانه و قانونی اعلام خواهد کرد که آیا فرماندار در اتهام وارده (که در دادسرا وارد دانسته شده و این فرد مجرم شناخته شده و نهایتا منجر به صدور کیفرخواست شده)، واقعا مجرم است و باید محکوم شود یا اینکه ممکن است با دفاع، از اتهام انتسابی تبرئه شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی مبارزه با فساد در ابعاد گوناگون بویژه فساد مالی و اخلاقی را برنامه اولویت‌دار دستگاه قضائی دانست و افزود: مبارزه با فساد در حوزه‌های خصوصی و حقیقی با شکایت شاکی انجام خواهد شد. در حوزه های عمومی و دولتی بویژه مسئولانی که امانتدار نظام و مردم هستند، منتظر شکایت نخواهیم ماند و به محض اطلاع از وقوع فساد قاطعانه ورود خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان و مدیران باید چارچوب های نظام را رعایت کنند و بدانند که دستگاه قضائی در خصوص تخلفات احتمالی آنان چشم پوشی نخواهد کرد و قطعا برخوردها قاطعانه تر و سختگیرتر و البته عادلانه و بدون هیچگونه اجحافی خواهد بود. صرف نظر از اتهام وارده اخیر به یکی از فرمانداران استان مرکزی دستگاه قضائی هرجا جرم و فسادی را مشاهده کند با جدیت برای ریشه کنی آن، با برخورد موثر قانونی و پیشگیرانه اهتمام جدی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه قلم در دست قاضی است، افزود: قاضی پرونده فرماندار زرندیه با قضاوت عادلانه و استماع دفاعیات انتسابی بدور از هرگونه اجحاف اقدام به صدور رای عادلانه خواهد کرد و اگر محکومیت محرز شود قطعا برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در فرآیند رسیدگی به پرونده های عمومی و دولتی و اتهاماتی که به مدیران و کارگزاران نظام وارد می شود به هیچوجه افکار عمومی و مردم را منتظر نخواهیم گذاشت و در سریعترین زمان ممکن و براساس قانون رسیدگی و منجر به صدور رای خواهد شد.

این مقام قضائی در استان مرکزی تصریح کرد: پرونده فرماندار زرندیه پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرا امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه به دادگاه ارجاع شده است و رای دادگاه بدوی در مهلت قانونی، اما در سریع‌ترین زمان ممکن  و پس از استماع دفاعیات متهم، حداکثر تا ۱۰ روز آینده صادر خواهد شد. گرچه رای دادگاه بدوی نیز پس از  صدور و ابلاغ، قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدید نظر استان مرکزی خواهد بود.

وی تاکید کرد: طبق قانون بین ابلاغ و جلسه دادگاه، پنج روز فرصت تعیین شده است تا در این بازه زمانی متهم نسبت به حضور در دادگاه و دفاع از اتهام انتسابی فرصت کافی داشته باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرماندار زرندیه اتهام وارده استان مرکزی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول