Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله ابک روز دوشنبه در نشستی پیرامون اجرای طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور افزود: متولی این طرح در شهرهای نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر و تربت‌جام، ستاد اجرایی فرامین امام است که طرح‌های آن در مرحله تهیه بوده و تعداد واحدهای آن‌ مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: نخستین اقدام ما بازنگری در طرح تفصیلی است و در این چارچوب اشکالاتی که مطالبات مردمی بوده و توسط رسانه ها به ما رسیده است در اولویت بررسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تحقق طرحهای تفصیلی ۱۰۰ درصدی نیست زیرا باید بازنگری شوند. تکلیفی که وزارتخانه برای خراسان رضوی در نظر گرفته ۴۷ هزار واحد مسکونی است و در برخی شهرها باید ثبت نام مجدد انجام شود و در شهرهای زیر یکصد هزار نفر هم بنیاد مسکن متولی آن است.
وی افزود: امروز برای ۲ هزار واحد مسکونی در نیشابور تصمیم گیری شد و تا ۲ ماه آینده تصمیم های لازم اتخاذ می‌شود تا از تلاش های صورت گرفته نتایج خوبی حاصل گردد.
ابک ادامه داد: بخش خصوصی باید در طرح اقدام ملی مسکن وارد شود و امتیازهای خوبی برای زمین ها، واحد های نیمه تمام و حتی تمام شده در نظر گرفته شده است. 
وی گفت: بازآفرینی شهری از مهمترین تکالیف وزارت راه و شهرسازی است که همه دستگاه ها باید در آن مشارکت داشته باشند و مهمترین نکته در بازآفرینی شهری که باید به آن توجه شود بهسازی واحدهایی است که در داخل بافت قدیمی قرار دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: بطور مکرر اعلام شده است که به ساکنان بافت‌های فرسوده به هر تعداد که مراجعه کنند وام ۹ درصد تا مبلغ ۱۵۰‌ میلیون تومان در کلان شهرها پرداخت می‌شود.
وی افزود: ماندگاری جمعیت در داخل بافت مساله مهمی است که باید انجام شود چون اگر بافت خالی شود هویت شهری ما خالی می‌شود و اگر جمعیت بماند تمام دستگاه های اجرایی موظف به ارایه خدمات هستند.

۱۰ هکتار زمین در نیشابور برای طرح اقدام ملی مسکن 

فرماندار ویژه نیشابور نیز در این نشست گفت: ۱۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان در نظر گرفته شد که پنج هکتار آن معارض دارد و مقرر شد در جلسه ستاد تسهیل با حضور مسوولین قضایی این مسئله بررسی شود و اگر زمین به مدعیان آن تعلق گرفت به جای آن به همان میزان زمین در مجاورت این ملک اختصاص یابد.
علیرضا قامتی افزود: طراحی نقشه این طرح حداکثر طی ۲ ماه انجام می‌شود و در یک ماه ثبت نام از متقاضیان انجام خواهد شد و ۲ هزار واحد در اختیار شهروندان نیشابور قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: پیش از این قرار بود در طرح اقدام ملی مسکن برای شهر نیشابور در بینالود زمین تامین شود که ما مخالف آن بودیم. طرح تفصیلی نیشابور مربوط به سال ۸۵ است که به این موضوع اعتراض داریم و برای گرفتن مشاور ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر شد شهرداری این شهر یک چهارم آن را پرداخت کند و مشاور با همکاری مجموعه شهرستان طرح را مورد مطالعه قرار دهد.
فرماندار نیشابور گفت: بولوار شهید سلیمانی شهر نیشابور مربوط به طرح تفصیلی قبلی بوده ولی هم اکنون بخش هایی از آن در بستر و حریم روخانه است که در طرح تفصیلی جدید باید اصلاح شود.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن نیشابور بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن نیشابور بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی مسکن نیشابور بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اخبار کنکور طرح اقدام ملی مسکن خراسان رضوی طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  قزوینیان  با بیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای متقاضیان واجد شرایط مسکن در استان زنجان در دست اقدام است، گفت: در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین  هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین زمین جهت احداث مسکن برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح قانون جوانی جمعیت با دستگاه های مربوطه تعامل لازم را داریم، افزود: این اداره کل نسبت به اجرای سریع پروژه ها با تمام توان وارد عمل شده و با جدیت پای کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین مراحل ثبت نام، پالایش و ساماندهی طرح قانون جوانی جمعیت توسط این اداره در دست جمع بندی است که در صورت تامین زمین و رفع موانع در ماه های پیش رو، واگذاری زمین به خانواده هایی که شرایط این طرح را دارند انجام می شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد