Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های بهداشت سیار عشایری برای نخستین بار در کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این اقدام را موجب افزایش سرانه سلامت جامعه عشایری اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علیرضا رئیسی در سفر به استان فارس در هشتمین آئین پویش «ره_سلامت» که در آستانه روز ملی روستا و عشایر، با تمرکز بر پروژه‌های بهداشتی و درمانی مناطق روستایی و عشایرنشین کشور برگزار شده بود، حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام خبر بهره‌برداری از 313 پروژه بهداشتی درمانی در 562 منطقه روستایی و عشایری کشور در این آئین گفت: دولت تدبیر و امید کار عظیمی را در حوزه سلامت کشور انجام داد؛ به طوری که هر ماه بیش از 100 پروژه بهداشتی درمانی در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیسی با اشاره به جمعیت 22 میلیونی روستایی و عشایری کشور بیان کرد: با اقدامات انجام شده در تمامی روستاهای بالای هزار نفر جمعیت شاهد بهره‌برداری و خدمت‌رسانی خانه‌های بهداشت هستیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان از بهره‌برداری 200 خانه بهداشت سیار عشایری در کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان دولت نیز همه عشایر کشور از خانه بهداشت بهره‌مند می‌شوند که این خدمت در کشور بی‌نظیر است.

تعطیلی خانه‌های بهداشت روستایی در سربیشه / اجرای 400 خانه بهداشت عشایری در شرق کشورهزینه راه‌اندازی 400 خانه بهداشت عشایری کمتر از 10 تخت بیمارستانی

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن اشاره به پیش‌بینی استانداردهای لازم برای بهره‌برداری از این خانه‌های بهداشت، این خدمت را از اقدامات مهم دولت خواند که با تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در کشور، با هدف ارتقای خدمات بهداشتی به جامعه عشایری راه‌اندازی شده است.

رئیسی افزود: با توجه به حضور بهورز و پیش‌بینی تجهیزات لازم برای این خانه‌های بهداشت، سرانه سلامت جامعه عشایری افزایش می‌یابد.

توسعه خدمات سلامت 147 هزار خانوار عشایری فارس با راه‌اندازی خانه‌های بهداشت عشایری

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه 18 خانه بهداشت عشایری با دستور رئیس‌جمهور و با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت برای خدمت به جامعه عشایری به بهره‌برداری رسید، افزود: در استان فارس 147 هزار خانوار عشایری حضور دارند که با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت، در تلاش هستیم تا خدمات بهداشتی به این جامعه افزایش یابد.

وی پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده امروز را مربوط به حوزه اشتغال روستاییان و عشایر استان برشمرد و ادامه داد: افزایش 6 برابری اعتبارات تخصیص یافته به جامعه عشایر نشان‌دهنده توجه دولت  به آنان است.

براساس این گزارش نخستین فاز از راه‌اندازی خانه‌های بهداشت سیار عشایری، فروردین سال 1398، با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در فارس و با راه‌اندازی 18 کانکس خانه بهداشت انجام شد و امروز در این آئین 18 خانه بهداشت عشایری در فارس با اعتباری معادل 45 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز خانه بهداشت عشایری بهداشت وزیر بهداشت بهداشت سیار عشایری خانه های بهداشت بهره برداری جامعه عشایری جامعه عشایر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: طرح‌های امروز در بخش های، صنعتی، عمرانی، ورزشی، کشاورزی و خدماتی زندان‌های استان هرمزگان با هزینه ۳۲۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

غلامعلی محمدی افزود: کارگاه بسته بندی مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان در بندرعباس به صورت حضوری و دیگر طرح‌ها در ارتباط زنده تصویری به بهره برداری رسید.

وی گفت: درمانگاه و کلینیک دندانپزشکی بندرعباس برای استفاده خانواده مددجویان، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح و تربیت بندرعباس، نمازخانه زندان بندرعباس، نانوایی اردوگاه رودان و زندان بندرعباس واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس از مهمترین طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید؛ سفر یک روزه رئیس سازمان زندان‌های کشور به بشاگرد

محمدی افزود: امروز همچنین ۱۲ سری جهیزیه به فرزندان خانواده‌های مددجویان اداره کل زندان‌های هرمزگان اهداء شد.

وی گفت: ارزش هر سری جهیزیه که با کمک نیکوکاران تهیه شده بود، ۵۵ میلیون تومان بود.

 

 

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری