Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قرار دارند و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

دکتر جهانی در نشست اعضای شورای اداری این سازمان که امروز ۱۴ مهرماه با روسای شهرستان‌ها به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به خدمات ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی در قبال اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی به‌عنوان یک قشر محروم در قالب بیمه‌شدگان مشمول کمک دولت زیر چتر تأمین اجتماعی قرار دارند تا جایی‌که بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر از این طیف و خانواده‌های آنان از حمایت‌های تأمین اجتماعی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رسالت خطیر سازمان مبنی بر صیانت از حقوق بیمه‌شدگان استان، تصریح کرد: تأمین اجتماعی علیرغم توجه به مصالح و منافع کارفرمایان و تلاش برای حفظ تولید و اشتغال پایدار همواره به صیانت از حقوق کارگران و بیمه‌شدگان می‌اندیشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی استان برای احراز اشتغال کارگران در کارگاه‌های محل اشتغال، بیش از ۷۷ هزار فقره بازرسی از کارگاه‌های مشمول بازرسی در سال گذشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کارگر تأمین اجتماعی ۲۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخص الائمه پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بکارگیری شود.

وی افزود: مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است و حداقل ۶۵۰ هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم، حساسیت استان را ویژه می کند.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سنوات گذشته تاکید کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، اکنون در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: در برخی شهرستان های مرکزی، مشکل بیکاری قابل توجه بود اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند.

یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

وی تولید را جر لاینفک نظام کارگری برشمرد و افزود: تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال های اخیر در حوزه تولید را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پارسال نسبت به سالهای ماقبل، واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی و گمرک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل افزود: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۳ واحد تولیدی و سال گذشته نیز ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالیکه در مسکن مهر در اراک ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیامند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.

وی همچنین بر توجه به مباحث فرهنگی از جمله مباحث ورزشی در حوزه کارگری نیز تاکید کرد.

کد خبر 6093032

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود