Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر اولگا کورا بیلووا کارشناس تغذیه روسی می‌گوید هنگامی که فرد از یک رژیم غذائی حاوی گوشت به یک رژیم غذائی گیاهی روی می‌آورد، باید بداند که بدن به یک بازه زمانی نیاز دارد تا بتواند خود را با این تغییر سازگار کند؛ به گونه‌ای که در روز‌های اول دچار نفخ شکم و افزایش گاز در معده می‌شود، زیرا باکتری که می‌تواند سلولز موجود در همه گیاهان را خرد کند، در معده کم بوده و از این رو هضم پروتئین گیاهی بد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است نیمی از پروتئین مورد نیاز بدن منبع حیوانی داشته باشد

اولگا کورا بیلووا می‌گوید گوشت بیش از مواد غذایی دیگر موجب احساس سیری می‌شود، به گونه‌ای که ۱۰۰ گرم گوشت، حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین دارد و انسان بالغ روزانه نیازمند ۶۰ تا ۸۰ گرم پروتئین است که بهتر است ۵۰ درصد آن حیوانی باشد.

این کارشناس روس توضیح داد: اگر شما به طور کامل خوردن گوشت را ترک کنید باید مقادیر بیشتر هیدروکربونات مصرف کنید تا بر احساس گرسنگی خود غلبه کنید و به دنبال آن با مشکلات اضافه وزن مواجه خواهید شد.

ترک کامل تناول گوشت موجب کمبود ویتامین D، B۱۲، یُد، فسفر و کلسیم می‌شود. همچنین این موضوع به پروتئین گیاهی کمک می‌کند تا کلسیم موجود در بدن را هنگام ادVار دفع کند که این خود منجر به ایجاد مشکل برای دندان ها، استخوان‌ها و مو‌ها که ۹۰ درصد مواد تشکیل دهنده آن‌ها پروتئین است، می‌شود.

اگر خوردن گوشت را ترک کردید حتما هر شش ماه یکبار آزمایش خون بدهید

نخوردن گوشت باعث خشکی پوست و ریش ریش شدن ناخن‌ها شود؛ بنابراین فرد باید هر شش ماه یک بار آزمایش خون و ادرار را انجام دهد تا میزان پروتئین لازم برای ذخیره و آزادسازی آهن مشخص شود. این پروتئین برای عملکرد عادی عضلات و رفع خستگی پس از تمرین‌های ورزشی ضروری است.

عامل کم خونی فقط تغذیه نامناسب نیست، بلکه از جمله مهمترین دلایل دیگر آن کمبود ویتامین B۱۲ و آهن است که بدن، آهن موجود در ترکیب هموگلوبین را به شکل بهتری از گوشت دریافت می‌کند.

برای رهایی از خطر بیماری های قلبی وزن خود را کم کنید

به گفته کورا بیلووا  ترکِ خوردن گوشت، خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی و رگ‌های خونی را به میزان ۲۲ درصد کاهش می‌دهد، اما توضیح نداده این میزان چه رابطه‌ای با فرآیند بیوشیمی بدن دارد.

او می‌افزاید: برای رهایی از خطر ابتلا به اینگونه بیماری‌ها باید وزن را کاهش داد، زیرا چاقی یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. هرکس می‌خواهد رژیم غذائی گیاهی داشته باشد باید با پزشک خود حتما مشورت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت قرمز کمبود کلسیم بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول