Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:09:39 GMT

در خمینی شهر کمبود اکسیژن داریم

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۰۱۶

در خمینی شهر کمبود اکسیژن داریم

ایسنا/اصفهان رئیس مجمع بیمارستانی شهرستان خمینی شهر گفت: در خمینی شهر روزانه ۲ تن مصرف اکسیژن داریم که این آمار بسیار بالایی است و با کمبود اکسیژن مواجه شده ایم.

علی اکبر جنگجو، امروز (دوشنبه، ۱۴ مهرماه) در نشست خبری در خصوص وضعیت فعلی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: تاکنون ۱۱۴ نفر در بخش مراقب های ویژه فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ۸۴ تخت بیمارستان شهید اشرفی اشغال است و ۵۰ تخت بیمارستان ۹ دی منظریه نیز به کرونا اختصاص یافت.

وی افزود: اقدامات گسترده ای چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی و مردمی برای پیشگیری انجام شده است اما شهرستان به خاطر تراکم بالای جمعیت آسیب پذیر است.

 رئیس مجمع بیمارستانی خمینی شهر با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ نفر از پرسنل بیمارستانی در خمینی شهر به کرونا مبتلا شده اند، اظهار کرد: با توجه به خستگی و فرسودگی شغلی پرسنل بیمارستان شهید اشرفی با هماهنگی دانشگاه از پرسنل بیمارستان نظرسنجی مبنی بر جابجایی بیمارستان مرکز کرونا یا جابجایی پرسنل انجام دادیم.

وی افزود: بر طبق این نظرسنجی ۶۲ درصد پرسنل با جابجا کردن بیمارستان مخالفت کردند. همچنین ۷۰درصد پرسنل با جابجایی مخالف بودند که این نشان می دهد علی رغم شرایط سخت نیروهای بیمارستان حاضر نشده اند یک قدم از خط مقدم جبهه عقب بیایند.

وی افزود: آن تعدادی که موافق جابجایی بودند برای آنان  تصمیم گرفته شد به مرور جابه جا شوند تا کمتر آسیب بببنند. 

جنگجو با اعلام اینکه به طور متوسط روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ تخت اشغالی در شهرستان داریم، تصریح کرد: در بخش درمان هر آنچه توان داشته ایم به میدان آورده ایم و دیگر جایی برای گسترش وجود ندارد و تنها در بخش پیشگیری می توانیم فعالیت کنیم. لازم است تشکل های جهادی در بحث پیشگیری به میدان بیایند.

وی گفت: ۶۵ درصد افراد فوت شده در خمینی شهر هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشته اند. اگر فردی بالای ۸۰ سال به کرونا مبتلا شد احتمال مرگش بالای ۸۰ درصد است. 

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع بیمارستانی خمینی شهر ادامه داد: پاشنه آشیل فوتی های خمینی شهر بیماران قلبی، دیابتی و فشارخونی هستند. این افراد باید در خانه بمانند و اطرافیان نیز در برخورد با این افراد بیش از پیش باید مراقب باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر تنها ۸ تخت مراقبت های ویژه دارد، گفت: در شهرستان ۶.۶ درصد بیماران نیاز به بخش مراقبت های ویژه دارند که این آمار در کشور ۵ درصد است. 

 جنگجو گفت: در خمینی شهر روزانه ۲ تن مصرف اکسیژن داریم که این آمار بسیار بالا است و با چالش کمبود اکسیژن مواجه شده ایم. از دانشگاه درخواست یک دستگاه اکسیژن ساز کرده ایم که هنوز شرکت سازنده نتوانسته آن را تحویل دهد. بیمارستان الزهرا دو دستگاه اکسیژن ساز دارد و با این وجود پاسخگوی نیاز بیمارستان نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید

حجم ویدیو: 8.99M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی