Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@18:48:21 GMT

به کما رفتن استاد شجریان تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۰۴۰

به کما رفتن استاد شجریان تکذیب شد

صدای ایران- با اعلام خبر بستری شدن دوباره محمدرضا شجریان و اطلاعیه بیمارستان جم که از مردم تقاضا شده بود برای بهبودی این هنرمند، دعا کنند در چند ساعت گذشته خبرهایی مبنی بر به کما رفتن و درگذشت استاد آواز ایران منتشر شده بود که خبرنگار ایسنا در تماس‌هایی در چند دقیقه پیش با حسن عباسی عضو تیم معالج وی صحت و سقم این خبرها را جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر حسن عباسی در گفت‌وگویی  با نادرست خواندن این خبرها تاکید کرد، استاد آواز ایران با وجود شرایط بحرانی وضعیت جسمانی، در کما نیست.
عضو تیم پزشکان معالج استاد آواز ایران در توضیح این مطلب گفت: شاید زمانی که شب گذشته یکی از همکاران، ایشان را ویزیت کرده‌اند، استاد به علت استفاده‌ی داروهای آرامبخش در خواب بوده‌اند. ولی ایشان در حال حاضر در کما نیستند.
این پزشک همچنین دیگر موارد جسمانی عنوان شده درباره محمدرضا شجریان از جمله کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا، بستری بودن در بخش ICU، افت شدید پلاکت خون و سطح هوشیاری ۵ را تأیید کرد.
خبرنگار ایسنا دقایقی پیش نیز بار دیگر با دکتر عباسی تماس گرفت که وی اتفاق جدید در این زمینه را تایید نکرد.
محمدرضا شجریان که سوم شهریور ماه پس از گذراندن حدود ۱۰ روز بستری شدن در بیمارستان جم، به منزل منتقل شده بود، عصر یکشنبه (۱۳ مهر ماه) بار دیگر به دلیل شرایط عمومی ناپایدار در بیمارستان بستری شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استاد شجریان به کما رفتن شجریان تکذیب بیمارستان جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان

نوزدهمین «شب کارگردان» با تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر کشور؛ ژاله علو، علیرضا کوشک‌جلالی و علی شمس برگزار می‌شود و تندیس انجمن کارگردانان تئاتر به آنان اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه به کوشش انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، روز یکشنبه ۹ ادریبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور، از سه چهره نامبرده نیز تقدیر می‌شود.

بر اساس این گزارش، ژاله علو سال ۱۳۰۶ در محله سنگلج و در خانواده‌ای زاده شد که فرهنگ برایشان اهمیت داشت. پدرش گرچه ارتشی بود ولی ذوق هنری داشت و علاقه‌مند بود دخترش با ادبیات کشور آشنا شود. به همین دلیل از هفت سالگی با شروع مدرسه کتاب حافظ، سعدی و شاهنامه برایش می‌خواند و او را تشویق می‌کرد تا با اشعار بزرگان کشور آشنا شود.

علو درس و مشق را در دبستان «نواختران» در خیابان شاهپور آغاز کرد و دوره متوسطه را در مدرسه «خسرو خاور» گذارند. مدتی به دانشسرای مقدماتی رفت و به دلیل علاقه به کار هنری، هنرستان هنرپیشگی  را انتخاب کرد. در هنرستان هنرپیشگی نزد استادان بزرگی مانند هایک گاراگاش، دکتر نامدار که استاد فن بیان بود و خانمی سوییسی که استاد بدن و حرکت بود، مشغول نوآموزی شد. در همین هنرستان با چهره‌هایی همانند محمد نوری، معز دیوان فکری و ... هم شاگردی شد و اولین حضور روی صحنه تئاتر را تجربه کرد. او از دانشسرای مقدماتی مستقیما وارد رادیو شد و سال‌ها در این رسانه فعالیت کرد.

و حالا انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به استاد ژاله علو تقدیم می‌کند.

علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان و مدرس تئاتر، دیگر هنرمندی است که فردا مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او گرچه مقیم آلمان است اما همواره در تئاتر ایران حضوری تاثیرگذار داشته و علاوه بر کارگردانی نمایش‌های مختلف، در بسیاری از شهرهای کشور نیز هنرجویان را اموزش داده و با آنان آثار نمایشی مختلفی را اجرا کرده است. تماشاگران تئاتر از اجرای نمایش‌های «موسیو ابراهیم» و «خدای کشتار» او خاطراتی به یادماندنی دارند.

بر همین اساسا، انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی از علیرضا کوشک جلالی تقدیر می‌کند.

اما علی شمس، دیگر کارگردانی است که مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او علاوه بر کارگردانی نمایش‌های گوناگون همچون «احتمالات»، «داستان‌های میان رودان»، «قلعه انسانات»، «وقتی خروس غلط می‌خواند»، «شب دشنه‌های بلند»، «مخاطب خاص»، «اگر شبی از شب‌های تهران، مسافری...» و ...، در زمینه تئوری و ترجمه آثار نمایشی نیز پرتلاش است و در سال‌های اخیر، بسیاری از آثار معتبر نمایشی جهان زیر نظر او منتشر شده‌اند. انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر لوح تقدیر خود را به علی شمس اهدا خواهد کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان