Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@18:50:42 GMT

ورود قابل توجه روحانیون به بورس

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۴۷۲

ورود قابل توجه روحانیون به بورس

احمدرضا صفا عضو کمیته پولی و مالی حوزه علمیه در نشست «ورود طلاب به بورس آسیب‌ها؛ چالش‌ها و فرصت ها‌» که در سالن جلسات علامه طباطبایی(ره) مرکز خدمات حوزه برگزار شد، گفت: با آغاز سیر صعودی ورود طلاب به بورس، مؤسسه فقه اقتصادی طیبات به درخواست شورای حوزه علمیه، مطالعات میدانی را آغاز و گزارش آن در اختیار مدیریت حوزه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بررسی های میدانی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از طلاب در اثر شرایط سخت معیشتی به شیوه های مختلف درگیر بورس شده اند، اظهار داشت: در بررسی انواع طلاب فعال در بازار سرمایه با افرادی مواجه هستیم که سابقه زیادی در این عرصه دارند.

عضو کمیته پولی و مالی حوزه علمیه با اشاره به تیپولوژی طلاب فعال در بازار بورس، ابراز کرد: دسته ای از طلاب به دنبال همکاری با سبدگردان ها هستند و دسته ای دیگر نیز اطلاعات را جمع آوری می کنند و به صورت فردی در بورس حضور دارند.

صفا به کانال های بورسی ایجاده شده در پیام رسان ها و تعداد بالای اعضای آن ها اشاره کرد و افزود: برخی از طلاب، مؤسساتی با عناوین حوزوی ایجاد کردند؛ دسته ای دیگر از طلاب نیز تحت هیجانات وارد بورس شده و حتی وسیله نقلیه و خانه خود را برای سرمایه گذاری فروخته اند.

عضو کمیته پولی و مالی حوزه علمیه با بیان اینکه سطح تحصیلی طلابی که وارد بورس شده اند، متفاوت و شامل طلاب سطوح عالی و جدید الورود است، ادامه داد: مشکلات معیشتی و عدم کفاف شهریه، پیدا کردن احساس هویت و اعتماد به نفس از عوامل جذب طلاب به این بازار است.

وی گفت: برداشت های دینی در خصوص ارزش به دست آوردن سرمایه و کاربردی سازی احکام فقهی از طریق فعالیت در بازار بورس از دیگر عوامل ورود طلاب به بازار بورس بوده است.

حجت الاسلام صفا افت اخلاقی، معنوی و درسی و مخاطرات سیاسی و اجتماعی را از آسیب های ورود طلاب به بورس دانست و اظهار داشت: وضعیت بورس در حال حاضر وضعیت سالمی نیست؛ با موجی از طلاب مواجه هستیم که وارد بورس شده اند و بسیاری از آن ها دارای خلا معیشتی در زندگی خودشان هستند. منبع: رسا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس طلاب بازار بورس گرانی سرمایه گذاری پارسی خبر ورود طلاب حوزه علمیه بورس شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت