Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، تابش رئیس بنیاد مسکن کشوردر حاشیه مراسم بهره برداری از طرح هادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ۱۷۵ روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت واجد ارزش در کشور طرح تهیه شده است، گفت: در ۱۰۵ روستا این طرح اجراشده است.

اوافزود: براساس تکلیف و حکم قانون برنامه پنج ساله سوم طرح گردشگری ۳۰۰ روستای کشور تهیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابش ادامه داد: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های گردشگری روستا‌های هدف گردشگری کشور اختصاص داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه پنج میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکن روستایی داریم، گفت: تا کنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شدند و دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مانده که سالانه ۲۰۰ هزار واحد را در برنامه داریم تا همه مسکن‌های روستایی مقاوم سازی شوند.

او اظهار داشت: در کنار طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب مساکن خسارت دیده نوسازی و مقاوم سازی می‌شوند که اگر این روند ادامه یابد طی هشت سال آینده کل مساکن روستایی نوسازی خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: درباره تاثیر طرح‌های روستایی بر مهاجرت معکوس، یادآور شد: طرح هادی روستایی زمینه ساز عمران و توسعه روستا‌ها هستند و به لحاظ شرایطی که در روستا ایجاد می‌شود زمینه ماندگاری در روستا‌ها افزایش می‌یابد.

تابش با بیان اینکه در ۵۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرایی شده است، افزود: در ۲۰ هزار روستای کشور طرح هادی اجرا شده و مابقی متناسب با اعتبارات اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن کشور روستاهای هدف گردشگری هزار واحد طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه