Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@04:25:29 GMT

شرکت بازیافتی محصولات اپل متهم به سرقت شد!

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۸۳۱

شرکت بازیافتی محصولات اپل متهم به سرقت شد!

ایتنا - اپل از شرکت «جیپ کانادا» (Geep Canada)، شریک سابق بازیافت محصولاتش به اتهام سرقت و فروش مجدد ۱۰۳ هزار و ۸۴۵ آیفون و ساعت هوشمند  شکایت کرده است.
اپل یک شرکت بازیافت دستگاه‌هایش را متهم کرده بیش از ۱۰۳ هزار آیفون، آیپد و ساعت مچی را به جای اوراق کردن، دوباره در بازار فروخته است. این شرکت خواهان غرامت ۲۲ میلیون دلاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، این شرکت اکنون بخشی از «کوانتوم لایف سایکل پارتنرز» است. در شکایت نامه اپل آمده است: حداقل ۱۱ هزار و ۷۶۶ پوند از دستگاه های اپل بدون آنکه اوراق شوند از واحدهای جیپ خارج شده اند. جیپ نیز این امر را تایید کرده است. 

اپل بین ژانویه ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵۰۰ هزار آیفون، آی پد و اپل واچ به این شرکت بازیافت ارسال کرده بود و پس از بررسی متوجه شد ۱۸ درصد این دستگاه‌ها هنوز از طریق شبکه‌های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند. این ۱۸ درصد بدون فرکانس رادیویی تلفن همراه، دستگاه اپل به شمار نمی آیند بنابراین احتمال دارد تعداد گجت هایی که دوباره به فروش رفته اند، بیشتر باشند.

درهمین راستا این شرکت فناوری تصمیم دارد از شریک قدیمی خود ۲۲.۷ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

شرکت بازیافت هرگونه خطایی را رد می‌کند اما ادعای سرقت را انکار نکرده است. طبق گزارش‌ها شرکت «جیپ» طی شکایتی ادعا کرده بود ۳ کارمندش دستگاه‌ها را سرقت می‌کرده‌اند. اما اپل این ادعا را رد می کند  و معتقد است کارمندان درحقیقت از مدیران رده بالای شرکت بازیافت بوده‌اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ساعت هوشمند اپل آیفون آیپد بازیافت شرکت بازیافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت، اظهار داشت: این محموله قاچاق در راستای طرح مقابله با سوخت و فرآورده ‌ای نفتی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به بازرسی میدانی از نگهداری سوخت در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع و اطلاع از قاچاق بودن این سوخت، افزود: ماموران با مرجع قضایی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند 35 هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را 9 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کشف 19 لپ‌تاپ مسروقه توسط پلیس کاشان گفت: در پی وقوع  یک فقره سرقت 19 دستگاه لب‌تاپ از یک واحد صنفی، دستگیری عامل این سرقت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کاکاوند تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدام‌های تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند و در عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی 19 دستگاه لپ‌تاپ مسروقه کشف شد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور