Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار حسنی‌مقدم گفت: تاکنون 7 هزار هکتار توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار استان لرستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حسنی‌مقدم در جلسه توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیبدار و گیاهان دارویی بابیان اینکه دراستان اقدامات مناسبی در زمینه کشت باغات دیم در اراضی شیب دار انجام شده است ،اظهار کرد: در سال 96 اقدام وحرکت مطلوبی انجام شد که منجر به کشت ۷ هزار هکتار باغات دیم در اراضی شیبدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود:یکی از مهمترین پروژه های بخش کشاورزی کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیب دار است که دراین راستا ستاد کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیب دار را تشکیل داده ایم تا فرآیند این پروژه ها را تسریع وعملی کنیم.

حسنی مقدم  تصریح کرد: استان‌ لرستان دارای ظرفیت های خوبی جهت توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیبدار می باشد و در این راستا  چاله کنی ، تهیه نهال و سایر امکانات جهت کاشت باغات در اراضی شیب دار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می شود

او گفت : به منظور توسعه کشت باغات دیم دراراضی شیب دار توسط تیم مرکز تحقیقات مناطق مستعد برای کاشت باغات شناسایی می شود و بعد از آن نکاتی که به لحاظ فنی وآموزشی نیاز است به کشاورزان انتقال می دهند ، در زمینه کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیب دار تیم تحقیقاتی استان عملکرد موثری داشته است.

این مسئول خاطر نشان  کرد: در استان مشکل فنی ،اجرایی و اعتباری جهت کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار نداریم تنها مشکل مشارکت ضعیف کشاورزان در روند کشت باغات در اراضی شیبدار  است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باغات دیم سازمان جهاد کشاورزی اراضی شیبدار توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیب باغات دیم در اراضی شیب دار کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار باغات در اراضی شیب توسعه باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات