Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@07:59:12 GMT

چطور کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۱۱۷۳

کتانی‌های سفید خیلی زود کثیف می‌شوند اما با چند ترفند ساده می‌توانید از شر لکه‌های آن خلاص شوید.

خبرگزاری میزان - تبیان نوشت: اگرچه ممکن است خرید کفش‌های سفید برای شما به عنوان یک خانم جزو انتخاب‌های اول‌تان باشد، اما فکر کردن به تمیز کردن و کدر نشدن آن احتمالا شما را از خریدنش منصرف می‌کند. در این مطلب ما به شما چند روش ساده و کارساز آموزش خواهیم داد تا از این به بعد دغدغه تمیز و سفید ماندن کفش‌های سفیدتان را نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از مایع سفیدکننده خیلی رقیق

برای شست‌وشوی کفش سفید اغلب توصیه می‌شود یک پیمانه سفیدکننده را با پنج پیمانه آب مخلوط کنید و با کمک یک مسواک کهنه آن را داخل مایع سفیدکننده رقیق شده فرو ببرید و خیلی ملایم روی سطح کفش بکشید. سپس کفش را با آب ولرم بشویید. از رقیق بودن این محلول کاملا مطمئن شوید و گرنه خیلی زود شاهد لکه‌های زرد روی کفش‌های سفیدتان خواهید بود.

تمیز کردن لکه‌های نه چندان جدی با پارچه و سرکه

برای رفع لکه‌های کوچک و ناچیز ناشی از گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید می‌توانید از محلول رقیق شده سرکه با آب استفاده کنید. یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی‌های پارچه‌ای سفید را با آن بشویید و لکه‌های سطحی را از بین ببرید.

استفاده از شامپو‌های ملایم برای لکه‌های روغنی

برای این کار کافی است در اولین فرصت با یک شامپوی ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه به آرامی لکه روغن خوراکی یا روغن سیاه کف خیابان را پاک کنید.

رفع زردی لژ سفید کفش با مسواک

لبه‌های لاستیکی سفید کفش بعد از یک هفته پوشیدن به تدریج زرد می‌شود. دراین صورت با همه نو بودن خود کفش، این لبه‌های زرد ظاهری کهنه به کفش‌ها می‌دهند. برای تمیز کردن این لبه‌های سفید از مسواک آغشته به محلول آب ولرم و صابون یا خمیردندان استفاده کنید.

این ۳ نکته را هم فراموش نکنید

سرعت خشک‌شدن کفش‌ها هرچقدر سریع‌تر باشد احتمال بدرنگ شدن آن‌ها هم کمتر می‌شود. برای این کار داخل کفش‌ها را از دستمال کاغذی حوله‌ای پر کنید تا رطوبت را جذب کند و زودتر خشک شود.

کفش‌های سفیدتان را بعد از استفاده در جاکفشی و در سایه قرار دهید، چون اشعه‌های نور خورشید باعث تغییر رنگ کفش‌ها می‌شوند.

بند کفش‌ها را کافی است با آب ولرم و صابون ملایم بشویید و آن‌ها را زیر نور آفتاب خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ترفند‌هایی برای افزایش طول عمر لباس‎های مشکی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندها خانه داری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندها خانه داری کفش های سفید آب ولرم کفش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد اسرائیل پذیرفته پیش از حمله به رفح، به نظرات آمریکا در این باره گوش دهد.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت اسرائیل پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم