Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن با اشاره به اینکه همواره در مناقشه قره باغ یک ضلع از این مناقشه، بازیگران خارجی و کشور‌های صاحب نفوذ و دارای منفعت بوده اند،گفت: در درگیری فعلی هم بازیگران خارجی نقش قابل توجهی داشته اند و در بین این بازیگران؛ رژیم صهیونیستی نقش قابل توجهی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شعیب بهمن شب گذشته (دوشنبه 14 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: همواره در مناقشه قره باغ یک ضلع از این مناقشه، بازیگران خارجی و کشور‌های صاحب نفوذ و دارای منفعت بوده اند و تلاش کرده اند که این مناقشه را به نوعی پیش ببرند که منافع آن‌ها حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل منطقه قفقاز افزود: تقریباً همه بازیگران خارجی دخیل در این مناقشه از تداوم یا حتی شعله ور شدن آن بیش از حل و فصل آن سود می‌برند و این موضوع یکی از علل طولانی شدن این مناقشه است.

 

بهمن اضافه کرد: در درگیری فعلی هم بازیگران خارجی نقش قابل توجهی داشته اند و در بین این بازیگران؛ رژیم صهیونیستی نقش قابل توجهی داشته است.

 

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که از طریق شعله ور شدن این مناقشه می‌توانند مقادیر زیادی تسلیحات به کشور‌های منطقه بفروشند و نفوذ امنیتی و نظامی خود را گسترش دهند و نوعی پایگاه امن برای خود ایجاد کنند.

 

این کارشناس مسائل منطقه قفقاز افزود: کشور ترکیه هم از این مناقشه کاملاً مستقیم نه فقط در بعد سیاسی بلکه در بعد عملیاتی هم در کنار جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

 

بهمن اضافه کرد: بقیه بازیگران هم اگرچه در این موضوع ذینفع و ذی نفوذ هستند، اما در شرایط فعلی، هر کدام به عللی تمایلی به ادامه این درگیری‌ها ندارند برای مثال آمریکا به این علت که درگیر مباحث انتخاباتی است تمایلی به شعله ور شدن این مناقشه ندارد و روسیه هم به علت درگیری در جبهه بلاروس و مشکلات ناشی از همه گیری بیماری کرونا، تمایلی به این موضوع ندارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شعیب بهمن جنگ ارمنستان و آذربایجان ارمنستان بازیگران خارجی نقش قابل توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چند ثانیه

دیگر خبرها

  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس