Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر انقلاب اسلامی در خاطرات شفاهی خود از دوران دفاع مقدس که در قسمت دوم مستند "در لباس سربازی" پخش شد به گفتگوی فردی با خانواده‌اش اشاره کرد که صحبت‌های او و شوق برای شهادت، ایشان را تحت تاثیر قرار داد و منقلب کرد.

رهبر انقلاب فرمود: «یک شب در اتاق خودم نماز می‌خواندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدم از اتاق بغلی صدا می‌آید. فردی تلفنی با تهران صحبت می‌کرد. من نمی‌دانستم با کی صحبت می‌کند و این کیست؟ لباس نظامی، چون تنش بود، خیال می‌کردم درجه‌دار یا افسری باشد. ترکی با خانواده و زن و بچه‌اش صحبت می‌کرد. من خیلی تحت تاثیر صحبت‌هایش قرار گرفتم. او می‌گفت که "امشب می‌خواهم به میهمانی بروم... اگر برنگشتم به بچه‌ها برس. " فهمیدم که امشب عملیات دارند و با زبان غیرمضطرب‌کننده‌ای با خانواده‌اش صحبت می‌کرد. من خیلی منقلب شدم که مردی اینگونه به سوی مرگ می‌رود و عازم شهادت می‌شود. بعد که پرسیدم این فرد کیست، پاسخ دادند این مرد حاج صادق عبدالله‌زاده است. او از کسبه بازار بود که بعد هم به شهادت رسید.»

شهید حاج صادق عبدالله‌زاده از کسبه بازار بود و وضع مالی‌اش خیلی خوب بود. او مغازه در بازار، چهار واحد خانه، زمین و سه فرزند داشت. با آغاز جنگ تحمیلی کاسبی و زندگی را رها کرد و عازم جبهه‌های جنگ شد. وقتی از او پرسیدند که چرا تمام وقت در جبهه‌ها هستی؟ پاسخ داد: «من مقلد امامم، امام فرموده جبهه‌ها را خالی نگذارید.» البته او پیش از آن در جبهه کردستان حضور داشت و از همان‌جا هم با دکتر چمران آشنا شد.

جنگ تحمیلی که آغاز شد در جبهه‌های جنوب به ستاد جنگ‌های نامنظم پیوست. او علاوه بر اینکه در جبهه‌ها به رزم و نبرد پرداخت، با همکاری کسبه بازار، نقش پشتیبانی از رزمندگان و ستاد جنگ‌های نامنظم را برعهده گرفت. او با کمک برادرش نیرو‌های بازار و تجار متعهد را فعال کرد و آشپزخانه ستاد جنگ‌های نامنظم را هم دایر کرد و با این اقدام غذای گرم روزانه برای رزمندگان تهیه می‌شد. عبدالله‌زاده در عملیات شکست حصر سوسنگرد نیز که بخش‌هایی از آن در "مستند لباس سربازی" شرح داده شد، نقش مهمی در نبرد و پشتیبانی از نیرو‌ها داشت.

این کسبه بازاری که پیش از انقلاب عضو انجمن اسلامی بازار بود و فعالیت‌های انقلابی داشت در روز نخست عملیات نصر که در روز ۱۵ دی ۵۹ آغاز شد، به شهادت رسید. او در حالی که روی جیپ موشک «تاو» به همراه خدمه آن برای رزم با دشمن به سمت جاده هویزه- پادگان حمید می‌رفت، بر اثر تیر مستقیم تانک دشمن به شهادت رسید و نیمی از بدنش قطعه قطعه شد. در آن عملیات حسین علم‌الهدی و جمعی از همرزمان و نیروهایش نیز به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید

برش هایی از کتاب مربع های قرمز درباره خاطرات حاج حسین یکتا از دفاع مقدس

پس از اینکه عبدالله‌زاده به شهادت رسید، دکتر چمران در رسای او نوشت: «شهید حاج صادق عبدالله‌زاده دنیایی از صداقت و محبت و صفا و صمیمیت بود که به رزمندگان جان بر کف اسلام روح می‌داد و همچون پروانه‌ای عاشق به همه‌ی جبهه‌ها می‌رفت و همه مشکلات جنگندگان را حل می‌کرد و به همه سنگر‌ها سر می‌زد، به همه دلداری می‌داد، هر شهیدی را بر دوش می‌کشید و هر مجروحی را به بیمارستان می‌رساند.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس امام رهبری دفاع مقدس جنگ تحمیلی مستند شهادت رسید عبدالله زاده کسبه بازار جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • در مونیخ خبری از صلح نیست؛ ایستادگی هونس پای حرف‌هایش علیه توخل
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • جمعی از معلمان روز معلم با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند