Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:58:12 GMT

۲۴ قرارداد برای محرومیت‌زدایی درح سربیشه امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۲۳۹۷

۲۴ قرارداد برای محرومیت‌زدایی درح سربیشه امضا شد

رضا سلم آبادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سربیشه یکی از مناطق کمتر توسعه یافته است که در این شهرستان، درح عقب ماندگی بیشتری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی داشته لذا کمیته امداد این بخش را انتخاب کرد تا معین دولت در رفع این محرومیت‌ها باشد. 

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی درح در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و زیرساختی به امضا رسیده است افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه قرار بر این بود که سند توسعه نیز نوشته شود که تنظیم این سند برای درح با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال قبل طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به تعیین اولویت‌های محرومیت‌زدایی در این سند توسعه اضافه کرد: مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه پنج ساله بود که بعد مقرر شد در طول سال اجرایی شود. 

وی عنوان کرد: برای کل اجرای تفاهم‌نامه مقرر شده کمیته امداد ۱۱۴ میلیارد تومان در حوزه بلاعوض و ۱۲۷ میلیارد تومان هم از طریق منابع وام حوزه اشتغال را یاری دهد. 

سلم آبادی گفت: با توجه به اولویت‌بندی مشخص شده امسال بنا بود که ۳۰ میلیارد تومان به توسعه بخش درح کمک شود که با ابلاغ اولویت دستگاه‌های اجرایی تخصیص می‌یابد. 

وی اظهار داشت: آبرسانی به شهرک مهردشت، آبرسانی به روستای تیخناب سربیشه و احداث ۱۰ منبع آب ۴۰ متر مکعبی از جمله قراردادهایی است که تاکنون به امضا رسیده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، اجرای دیوار ساحلی، لاین دوم پل و اجرای سیل بند حفاظتی بخش درح سربیشه از جمله قراردادهایی عنوان کرد که با کمک شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اجرا می‌شود و افزود: قراردادهای منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی نیز توسعه مرکز جامع سلامت شهری و اورژانس حسین‌آباد غیناب بوده است. 

وی گفت: با جهاد کشاورزی نیز قراردادهایی به منظور احیای و مرمت ۲۱ قنات و احداث ۱۲ استخر آب در شهرستان سربیشه به امضا رسیده است. 

سلم‌آبادی احداث ۲ چمن مصنوعی در روستاهای گلوباغ و ماخونیک و سالن ورزشی ۹۰۰ متری لانو را از جمله بر پروژه‌هایی برشمرد که در حوزه ورزش و جوانان اجرایی می‌شود و افزود: احداث دارالقران درح، توسعه کتابخانه شهر درح، تجهیز ایستگاه‌های دیجتال بخش درح، توسعه و بهسازی معابر درح، خرید خودروی حمل زباله و توسعه فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که به صورت مشارکتی با دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد. 

وی بیان کرد: تجهیز دهیاری‌های درح به خدمات آتش نشانی و خرید خودرو نیز دیگر تعهدات در حوزه تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی درح است که انجام خواهد شد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح هادی هفت روستای بخش درح نیز با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیارد تومان پیش پرداخت برای قراردادهای امضا شده تخصیص یافته است افزود: ۲۶ میلیارد تومان در قراردادهای تنظیم شده از تعهدات کمیته امداد است که به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه تخصیص می‌یابد.

سلم آبادی  با بیان اینکه به تناسب اعتباراتی که کمیته امداد در این قراردادهای هزینه می‌کند دستگاه‌های اجرایی هم متعهد به هزینه کرد هستند گفت: در برخی قراردادها این سهم ۵۰ درصد است و در برخی دیگر از قراردادها ، ۲۰ به ۸۰ یا ۴۰ به ۶۰ خواهد بود. 

وی افزود: چهار میلیارد تومان دیگر هم قرارداد تنظیم می‌شود که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال برای فاز اول محرومیت‌زدایی هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح چمن مصنوعی گلوباغ از محل این تفاهم‌نامه اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان کمیته امداد و ۴۰۰ میلیون تومان ورزش و جوانان هزینه کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه پرداخت ارقام تعهد شده از سوی کمیته امداد به صورت نقدی است نه اوراق اظهار گفت: تلاش کمیته امداد بر این است که نهایت همراهی و همکاری را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد تا اهداف تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش درح به خوبی اجرایی شود. 
 
  همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در ۱۵ مهر سال ۹۸، برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

در قالب این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین محرومیت‌زدایی تعیین شدند.

برچسب‌ها شهرستان سربیشه بنياد مسكن انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان سربیشه بنياد مسكن انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی شهرستان سربیشه بنياد مسكن انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی اخبار کنکور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی دستگاه های اجرایی محرومیت زدایی میلیارد تومان خراسان جنوبی تفاهم نامه سلم آبادی بخش درح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند