Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به گرانی افسارگسیخته مواد اولیه، به هر اندازه تولید داشته باشیم، برای ما ضرر است.

وی با بیان اینکه قادر به تهیه چوب هم نیستیم افزود: تهیه سفارش یک محصول حدود یک‌ماه زمان می‌برد، در حالی‌که قیمت مواد اولیه همچون رنگ، فوم، پارچه و چوب لحظه به لحظه گران می‌شود و قادر به تهیه سفارش‌ها نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: این در حالیست که به واسطه تبلیغات خوب و گسترده‌ای که داشتیم، مشکلی برای فروش مبلمان منبت در داخل کشور نداریم.

کریمی حمایت مسوولان از تولیدکنندگان مبلمان منبت را در شرایط کنونی ضروری دانست و بیان کرد: تسهیلاتی هم که برای تولیدکنندگان این صنعت در نظر گرفته شده، با شرایط موجود در کنار سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات، جوابگوی کار ما نیست.

وی با انتقاد از گران شدن فوم مورد نیاز صنعت مبل و منبت با وجود اینکه تولید داخل است گفت: در شرایطی که صنعت مبلمان منبت توان رقابت با بازار جهانی را دارد، نباید با مشکلات گرانی و کمبود مواد اولیه دست و پنجه نرم کند.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: در حال حاضر مواد اولیه بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ درصد در ۲ ماه گذشته گران شده و فعالان صنعت مبل و منبت را با مشکل جدی مواجه کرده است.

کریمی با اشاره به زحمات چندین ساله برای ثبت جهانی این هنرصنعت و معرفی آن به کشور اظهار داشت: این صنعت هم اکنون به مرحله‌ای رسیده که باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته با پیگیری نمایندگان مجلس رایزنی‌هایی با مسوولان کشوری انجام شد تا بتوانیم در حوزه صادرت مبلمان منبت وارد شویم، اما هنوز این امر محقق نشده است.

کریمی اضافه کرد: این در حالیست که تولیدکنندگان مبلمان منبت ملایر به دلیل حضور پیدا نکردن در نمایشگاه‌های بین‌المللی هنوز موفق نشده‌اند تولیدات خود را که توان رقابت با بازارهای جهانی را دارد، معرفی کنند.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر با بیان اینکه از ۴۶۰ میلیارد دلار گردش مالی مبلمان در دنیا، سهم ایران کمتر از نیم درصد است، خواستار هموار شدن زمینه صادرت مبلمان منبت شد و افزود: این صنعت باید به دنیا معرفی شود.

کریمی با تاکید بر اینکه مبلمان منبت هنوز برندسازی نشده است گفت: بارها تقاضای اختصاص یک غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی در خارج از کشور را داشتیم که امیدواریم این درخواست ما محقق شود و بتوانیم این محصول را به جهان معرفی کنیم.

وی همچنین به راه‌اندازی سایت مجازی جشنواره مبل و منبت ملایر اشاره و بیان کرد: ۳۰۰ نفر از فعالان این صنعت برای حضور در جشنواره مجازی اعلام آمادگی کردند و به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

به‌تازگی در دیدار حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، راهکارهایی برای صادرات مبل و منبت ملایر ارایه شد و کارشناس ویژه‌ای در این حوزه اختصاص یافت و مقرر شد اواخر مهر یا اوایل آبان جلسه‌ای با تولید و صادرکنندگان مبل و منبت ملایر برای هموار ساختن صادرات برگزار شود.

برچسب‌ها مبل سازی مجلس شورای اسلامی نرخ ارز همدان تولید داخلی جهش تولید ملایر صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مبل سازی مجلس شورای اسلامی نرخ ارز همدان تولید داخلی جهش تولید ملایر صادرات غیر نفتی مبل سازی مجلس شورای اسلامی نرخ ارز همدان تولید داخلی جهش تولید ملایر صادرات غیر نفتی اخبار کنکور مبل و منبت ملایر مبلمان منبت مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد