Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| پشت صحنه کمک‌های مومنانه را که دنبال کنیم به کسانی برخورد خواهیم کرد که قبل از دوران کرونا و لزوم برگزاری رزمایش مومنانه" کمک از مردم برای مردم" حتی در زمانی که فشارهای اقتصادی تا این حد کمرشکن نبود، در میانه میدان بودند...

دور از واقعیت نیست اگر بگوییم در استان مازندران مردم ما خوش درخشیدند، و در مرحله اول و دوم به داد همنوعان و آسیب‌دیدگان از کرونا رسیدند، حجم کمک‌ها در قالب بسته‌های غذایی و بهداشتی بسیار بالا بود، برخی کمک‌ها به دور از لنز دوربین صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

 در مرکز استان مازندران در بحبوحه بحران کرونا، افرادی به طور نامحسوس و در خفا در حال توزیع کمک‌های مومنانه حتی در سخت‌ترین شرایط بودند، ولی این بار کاری متفاوت صورت گرفت، مقصد کمک‌ها دست‌های کوچک و بی‌گناهی بود که در دل هزاران امید دارند...

«امیر طاهردوست» خیر ۴۲ ساله ساروی، که تنها یک شرکت پیمانکاری ساختمانی راه‌سازی دارد، خیری است که با تلاش و کوشش توانسته یک دهه از عمرش را به شاد کردن دل کودکان اختصاص داد و این راه را با دل و جان ادامه می‌دهد.

متن زیر حاصل گفت‌‌وگوی خبرنگار فارس با این خیر دلسوز از تجربیات او است؛

*هدف/ لبخند کودکان، ارزشش را دارد

امیر طاهردوست این خیر اهل ساری، می‌گوید؛ از دوران کودکی شاهد کمک مادر و پدرم به کودکان بودم، به این صورت که مادرم سرپرستی چند کودک را برعهده می‌گرفت و با اهدای لوازم مورد نیاز زندگی‌شان خنده بر لب‌های‌شان می‌آورد، این کار نظرم را جلب کرد تصمیم گرفتم در آینده ادامه‌دهنده راه والدینم باشم.

*خیر شدن لزوما پول نمی‌خواهد/ قلبم برای کودکان می‌تپد

وی ادامه می‌دهد؛ از آنجایی که مادرم در کادر اداری مدرسه کار می‌کرد و خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کرد سال‌های سال سوژه مناسب برای کمک رسانی داشتیم تا اینکه مادرم بازنشسته شد، از این به بعد از دوستان مورد اعتمادم کمک گرفتم، از دوران دانشجویی با اهدای کتاب به هم دانشگاهی‌هایم به‌طور مستقیم وارد کار خیر شدم.

این خیر ادامه می‌دهد؛ خیر بودن لزوما نیاز به ثروت ندارد، گاهی با انجام یک کار ساده، شغل‌یابی، کمک به بیمه شدن یک کارگر یا هر کار دیگری می‌توان نیاز دیگران را برآورده کرد و احساس خوبی کسب کرد، یک حس سبکی بی‌نظیر! البته که سعی کردم در هر حوزه‌ای کمک کنم، ولی جامعه هدف من کودکان هستند.

*ادامه خیر با در هم شکستن مرزهای استانی

وی اضافه می‌کند؛ کودکان بی‌گناه‌ترین موجودات هستند، اینکه دچار کمبودهای مادی هستند تقصیر خودشان نیست، لزوما در یک خانواده محروم متولد شده و یا بنا بر دلایلی سرپرست خود را از دست دادند، ما سعی کردیم با شناسایی این کودکان نه تنها در سطح شهر بلکه شهرها و استان‌های دیگر به رفع نیازهای مادیشان بپردازیم، خرید پوشاک، کمک به رفع مشکل مسکن و خرید لوازم‌التحریر و ...

* تلخی را تبدیل به شیرینی کردن هنر است

طاهردوست بیان می‌کند؛ لحظه لحظه قرار گرفتن در این راه پرتلاطم یا همان کمک به دیگران به‌خصوص گروه سنی کودکان پر از خاطره است، لذتش در این است که آنچه از تلخی‌هایی که مشاهده می‌کنیم را تبدیل به شیرینی و لذت کنیم، در خاطرم هست وارد منزلی شدیم که خانه دچار حریق شده بود مشکل سقف داشت، دانشجوی خانه ترک تحصیل کرده بود، صحنه خوبی نبود ولی با تلاش تبدیل به یک خانه نو شد و هزینه ادامه تحصیل دانشجو تهیه و اهدا شد.

این دوستدار کودک می‌گوید؛ خیریه نداریم انتفاعی هم کار نمی‌کنیم در یک مجموعه دوستانه با پیگیری هر کسی به سهم خودش سعی بر رفع مشکلات می‌کند، مشارکت در ساخت گرم‌خانه برای کارتن خواب‌ها اقدام زیبایی بود که در شهر ساری صورت گرفت، چنانچه از جای جای کشور درخواست کمک داشته باشیم نه نخواهیم گفت و چاره جویی می‌کنیم‌.

*خریدها را گویی برای منزل خودم انجام می‌دهم

وی متذکر می‌شود؛ با شیوع ویروس کرونا و لزوم کمک به مردم آسیب‌دیده تصمیم به خرید، بسته‌بندی و توزیع پک بهداشتی و مواد غذایی به خانواده‌های کودکان نیازمند کردیم، با جمع‌آوری مبالغی برای خرید مواد غذایی، سفارش ندادیم به ارزانکده هم نرفتیم، به فروشگاه رفتیم با خودم گفتم فکر می‌کنم می‌خواهم برای منزل خودم خرید کنم، و این وسایل را به خانه خودم خواهم برد، امروز تفاوتی بین من و هم‌نوعانم نیست.

طاهردوست ادامه می‌دهد؛ صدها بسته کمک مومنانه و پک بهداشتی، بیش از ۱۰۰ بسته لوازم التحریر به تفکیک پایه تحصیلی همزمان با آغاز سال تحصیلی، اهدای لباس و پوشاک به کودکان خردسال، اهدای دارو و کمک‌های درمانی برای بیماران، کمک به اهدای پیوند کلیه، کمک به ساخت و ساز دو منزل آسیب دیده و توزیع غذای گرم از اقدامات مومنانه ما به خانوارهای شناسایی شده نیازمند بود که در طول سال ادامه خواهد داشت، بعد زمانی و مکانی برای ما مطرح نیست.

*کمک به بچه‌هایی که بوی برنج را از یاد برده بودند

این خیر ساروی یادآور می‌شود؛ در خاطرم هست روزی یکی از دوستانم خطاب به من گفت؛ شما وقتی به کسی کمک می‌کنید لطف نیست وظیفه هست می‌توانستی جای او باشی و او نیز در جایگاه تو، خدا را شاکر باش که امروز در این موقعیت هستی، یادم می‌آید روزی برای اهدای بسته درب خانه نیارمندی را زدم، وقتی بسته را تحویل گرفت خدا خیرتان بدهد بچه‌های من بوی برنج را فراموش کردند امشب شام برنج می‌خورند!

 در خاطرم هست روز دیگری برای اهدای کمک رفته بودم، یک پسر جوان در حالی که راننده خودرو بود گفت به ما تعلق می‌گیرد؟ ما هم‌ نیازمندیم، کمک‌ها را به یک خانم تحویل دادم، فرد دیگری به او گفت کمکت می‌کنم تا درب منزل حمل کنی عوضش به من هم کمی از این مواد غذایی بدهی! با خودم گفتم حق این مردم نیست در فقر باشند کاش بیشتر داشتم می‌توانستم به تعداد بیشتری کمک کنم.

*در کارآفرینی هم خیری هست!!

وی اضافه می‌کند؛ من در شرکت ساختمانی سرپرست ۲۲ کارگر هستم که در این شرایط سخت اقتصادی به سختی روی پا هستیم، چشم امید این کارگران، و کودکان نیازمند امروز به ما است، با اینکه منابع‌مان محدود است ولی دست از کمک برنمی‌داریم از مسوولان می‌خواهم توجه ویژه به خصوص با قشر کودکان داشته باشند تا آینده‌ای سبز برایشان رقم بزنیم.

صحبت‌های‌مان به پایان که رسید، با خودمان گفتیم، چه خیری بهتر از شاد کردن دل پاک کودکان سرزمین‌مان، به‌راستی که حق این کودکان زندگی بر مدار فقر نیست، چه خوب است بدانیم هنوز قلب‌های مهربان برای آرامش دل کودکان می‌تپند...

به گزارش فارس: این کمک مومنانه قطاری به مقصد دل کودکان بود، نکته جالبش امتداد کمک‌ها بود، اینکه بعد زمانی و مکانی‌اش مطرح نیست، کافی است کودک نیازمند شناسایی شود!

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان کمک های مومنانه گروه سنی ادامه می دهد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید

بیشتر شهرهای شمالی مقاصد محبوب گردشگران به حساب می‌آیند و جایگاه ویژه‌ای در میان مسافران دارند. - اخبار بازار -

با این حال حساب بعضی از این شهرها از دیگر مناطق جداست! شهرهایی مثل رامسر، نور، چالوس، رشت، نوشهر و ماسوله از جمله این مناطق هستند که معمولا در اغلب روزهای سال با انبوهی از مسافران و گردشگران دیده می‌شوند.

شاید به این دلیل که از سال‌های بسیار دور در این شهرها امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی ساخته شده است و پیدا کردن ویلا یا اقامتگاه در آنها به راحتی آب خوردن خواهد بود. البته که وجود پلتفرم‌ها و سایت‌های اجاره آنلاین مانند  سایت شب  هم مزید بر علت شده است تا مسافران بتوانند بسیار راحت‌تر از قبل نسبت به اجاره و رزرو خانه و سوئیت در شهرهای شمالی اقدام کنند.

دریاچه سقالکسار

در میان تمام جاذبه‌های طبیعی و مناطق سرسبز شمال، دریاچه سقالکسار جلوه دیگری دارد. دریاچه‌ای آرام که در جنگل‌های لاکان رشت واقع شده و به دلیل تمیز بودن بیش از اندازه‌اش، به آن لقب پاک‌ترین دریاچه شمال را داده‌اند.

نام این دریاچه از روستای سقالکسار که در همان حوالی قرار دارد گرفته شده است. پاکیزگی بیش از حد این دریاچه هم به دلیل حساسیت زیاد اهالی روستا است که با پخش کیسه زباله در بدو ورود هر گردشگر، احتمال ریختن و جمع شدن زباله را به حداقل رسانده‌اند.

دریاچه‌ سقالکسار چیزی حدود 15 هکتار مساحت دارد و در 15 کیلومتری جنوب رشت واقع شده است. فضای آرام و سرسبز اطراف دریاچه، جان می‌دهد برای پیاده‌روی و یک کمپینگ جذاب که خاطره‌اش تا سال‌ها همراهتان خواهد بود. اصلا همین راز آلود و ساکت بودن دریاچه است که باعث شده بسیاری از کارگردانان مطرح بخش‌هایی از طبیعت اینجا را برای ساخت فیلم‌هایشان انتخاب کنند. بد نیست که بدانید یک خانه هم در این دریاچه وجود دارد که به طرز عجیب و رمزآلودی تا سقف، به زیر آب رفته و به سوژه‌ای برای عکاسان تبدیل شده است.

بعضی از مردم بومی در اطراف دریاچه سقالکسار به درست کردن چای، آش و بلال مشغول هستند و با آماده کردن خوراکی‌های خوشمزه محلی برای مسافران و گردشگران، کسب درآمد می‌کنند. تمام اینها را گفتیم که به شما بگوییم خوردن بلال یا نوشیدن چای هیزمی در کنار سکوت دلنشین این دریاچه، تا چه اندازه می‌تواند جذاب و دلنشین باشد.

خوشبختانه دریاچه سقالکسار فاصله نزدیکی با تعدادی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری گیلان مثل قلعه رودخان و ماسوله دارد و شما می‌توانید بعد از گشت و گذار و استراحت در حوالی اینجا، از دیگر جاذبه‌های دیدنی اطراف دیدن کنید.

روستای ماسوله

جدا از جنگل‌ها و کوهپایه‌ها و دریاچه‌های گیلان، شهرها و روستاهای این استان هم دیدنی و جذاب هستند! مثلا همین ماسوله را در نظر بگیرید! مگر می‌شود کسی راهی این روستا شده و از خانه‌های پلکانی و بافت سنتی‌اش غرق لذت نشود؟

روستای پلکانی گیلان که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا نیز شهرت و محبوبیت فراوانی دارد و کمتر کسی پیدا خواهد شد که با نام و تصاویر آن آشنایی نداشته باشد. گرچه در سال‌های اخیر ماسوله را به عنوان یک شهر کوچک معرفی می‌کنند، اما هنوز حال و هوای این خطه سرسبز، روستایی دلنشین و دیدنی را در ذهن تداعی می‌کند.

ماسوله از جمله جذاب‌ترین دیدنی‌های رشت است که قدمتی 800 تا 1000 ساله دارد. روستایی که سقف هر خانه‌اش، حیاط خانه‌های بالایی است و آنقدر با نظم خاص خودش در میان کوه و کمر ساخته شده که هر گردشگری را شگفت زده می‌کند.

 در کنار معماری جذاب خانه‌های ماسوله، فضای مه آلود روستا و گلدان‌های شمعدانی که پشت پنجره خانه‌ها جا خوش کرده‌اند، از جمله زیباترین تصاویر و مناظر آن به شمار می‌روند.در این روستا همچنین بازارچه سنتی وجود دارد که در آن انواع صنایع دستی، کالاهای سنتی و خوراکی‌های محلی خوشمزه عرضه می‌شوند. عروسک‌های رنگارنگ، پارچه‌ها، لباس و روسری‌های خوش نقش و نگار از دیگر کالاهای موجود در این بازارچه هستند که با قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه به فروش می‌رسند.

بد نیست که بدانید این روستای حیرت انگیز به دلیل معماری اعجاب انگیز و طبیعت بی‌نظیرش، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. اگر دوست دارید به اینجا سفر کنید و از این روستای منحصر به فرد دیدن نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که با اجاره ویلا در رشت، در این شهر ساکن شوید و سپس راه گشت و گذار ماسوله را در پیش بگیرید. خبر خوب این است که مانند دیگر شهرهای شمالی، در رشت هم انواع اقامتگاه و خانه برای اجاره وجود دارد و مسافران می‌توانند با رزرو  ویلا رشت  از طریق سایت‌های مرتبط، یک سفر جذاب را تجربه کنند.

گنجنامه همدان

اجازه بدهید که کمی از شمال فاصله بگیریم و خودمان را به شهر همدان برسانیم! شهری که در محدوده غربی ایران واقع شده و به دلیل آثار تاریخی که دارد، پایتخت تاریخ و تمدن نام گرفته است.

گرچه بسیاری همدان را با آثار تاریخی متعدد می‌شناسند، اما در این شهر خوش آب و هوا امکانات گردشگری بسیاری هم وجود دارد. نمونه‌اش دهکده توریستی «گنجنامه همدان» که با امکانات تفریحی بی‌نظیر خود از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند.

در این دهکده گردشگری جاذبه‌های هیجان انگیزی از جمله سکوی پرش بانجی‌ جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیوار سنگ‌نوردی، پیست سورتمه، تعادل هوایی (رنجر)، سالن بولینگ، پینت بال، غار آکواریوم، تله‌کابین، سورتمه ریلی و شهربازی تعبیه شده است.

آثار تاریخی مختلفی هم از سنگ‌نبشته‌های باستانی تا آبشار گنجنامه و دشت میشان در اطراف این دهکده قرار گرفته‌اند که ارزش بازدید دارند. در نهایت نیز می‌توانید بعد از تفریحی هیجان انگیز و کمی تاریخ گردی، با مراجعه به کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع اینجا دلی از عزا در بیاورید و خاطره‌ای خوشمزه در ذهنتان ثبت کنید.

تا یادمان نرفته است بگوییم که در اینجا ویلاهای کوهستانی هم برای اقامت مسافران تعبیه شده است. با این حال اگر به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای  اقامت  هستید، می‌توانید نسبت به اجاره سوئیت در همدان اقدام نمایید. به شما قول می‌دهیم که با رزرو یا اجاره سوئیت همدان و گشت و گذار در این شهر، سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)