Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای طرح ملی پوشش نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی به صورت رایگان در این استان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن حقیقی گفت: به منظور استمرار و تکمیل برنامه‌های آموزشی و پرورشی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و استفاده بهینه از فرصت شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی جاری علاوه بر فرصت‌های ایجاد شده در مدارس غیردولتی، مراکز پیش دبستانی مجازی به صورت رایگان برای پوشش حداکثری نوآموزان این دوره تاسیس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای نوآموزان به صورت رایگان و غیرحضوری و یادگیری پیش نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود از جمله اهداف این طرح است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی غیرحضوری فقط کودکان پنج سال را دربر می‌گیرد ادامه داد: ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی با محوریت هر منطقه به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: محتوای آموزش مراکز پیش دبستانی مجازی به صورت الکترونیکی در چارچوب راهنمای برنامه درسی مصوب دوره پیش دبستانی و به دو صورت ملی و استانی تهیه می‌شود.

حقیقی افزود: این آموزش از طریق شبکه آموزش صدا و سیما، صدا و سیمای استانها و کانال‌های آموزشی شبکه شاد ارائه می‌شود، همچنین برای نوآموزان فاقد دسترسی به شبکه شاد یا تلویزیون، متناسب با منابع و امکانات استان و مشارکت رسانه بسته‌های یادگیری تولید و توزیع می‌گردد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش دبستانی مجازی همزمان با هفته کودک از ۱۹ مهرماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی توسط نوآموزان با پشتیبانی و محوریت والدین و اعضای خانواده می‌باشد، لذا بارگذاری تولیدات آموزشی و پرورشی نوآموزان (نقاشی، کاردستی و امثال آن) در کلاس‌های درسی مجازی توسط والدین انجام خواهد شد.

وی افزود: نظارت بر فعالیتها و تولیدات آموزشی و پرورشی نوآموزان و پیگیری از طریق ارتباط با خانواده‌ها و ارائه بازخوردهای مستمر به آنان نیز توسط اعضای کارگروه منطقه‌ای انجام می‌شود.

حقیقی ادامه داد: برای نوآموزان شرکت کننده در مراکز پیش دبستانی مجازی، گواهی اتمام دوره صادر خواهد شد ضمن اینکه تدوین شاخص‌های برنامه عملیاتی نظارت و ارزشیابی توسط کارگروه ملی انجام می‌شود.

وی گفت: نظارت و ارزشیابی بر فعالیت های آموزشی و یادگیری نوآموزان توسط کارگروه‌های منطقه‌ای انجام خواهد شد و گزارش‌های لازم به کارگروه استانی به صورت فصلی ارائه می‌شود.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش مجازی پیش دبستانی مجازی آموزشی و پرورشی صورت رایگان خراسان رضوی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است