Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان سلماسی شامگاه دوشنبه در صحن شورای شهر همدان با بیان اینکه در صورتی که هویت تاریخی و طبیعی شهر همدان را بر اساس داشته‌های آن تقویت کنیم، این شهر در سطح ملی و بین‌المللی بیشتر مطرح خواهد بود به کسب امتیاز پایلوت شهر دوستدار کودک و اینکه باید همدان به شهری ایمن و سبز دوست‌دار کودک، خانواده‌محور و مشارکت‌جو تبدیل شود اشاره کرد و گفت: همدان بین ٧٠ شهر متقاضی، در کنار ١١ شهر دیگر منتخب «پایلوت شهر دوستدار کودک» شد که این مهم خیز جدی در راستای کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلماسی اظهار کرد: باید این مهم را باور داشته باشیم که سرمایه‌گذاری برای کودکان، پرسودترین نوع آن به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و نتایج آن همیشه در جامعه ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: در این حوزه به حمایت نمایندگان مجلس نیاز داریم تا شهر را برای آیندگان بسازیم از این‌رو ضمن بهره‌گیری و هم‌فکری با متخصصان امر باید اقدامات لازم برای تطبیق با شاخص‌ها و توقعات یونیسف انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح شهر دوستدار کودک به‌عنوان برند فرهنگی شهر، با حمایت و پیگیری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا محقق شد؛ اظهار کرد: فضاسازی در تمامی حوزه‌های شهری به‌ویژه پروژه‌های عمرانی با محوریت ضوابط شهر دوستدار کودک ضروری است از این‌رو این الزام باید در تمامی پروژه‌های شهری به صورت جدی دیده شود.

پهنه‌بندی شهر بر اساس منظر شهری باشد

سلماسی در ادامه با تأکید بر اینکه همدان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فردی است؛ اظهار کرد: دامنه الوند همدان نیز باید به عنوان منظر شهری دیده شود که جاذب گردشگری هم محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر افزود: باید پهنه‌بندی‌ها در طرح جامع شهر همدان بر اساس منظر شهری در دستور کار قرار گیرد؛ در صورتی که در حال حاضر بر اساس معابر، ارتفاع داده می‌شود و شرایط ویژه شهر همدان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح جاده برگشت گنج‌نامه آسیب بزرگی برای شهر همدان خواهد بود؛ گفت: با توجه به اینکه گنج‌نامه از نقاط کلیدی شهر همدان است که حفظ شرایط فعلی آن با محوریت جذب گردشگری ضروری محسوب می‌شود، از این‌رو باید پیشنهادات پروژه‌های این منطقه همراه با مطالعات دقیق‌تر باشد.

سلماسی با تأکید بر اینکه منطقه گنج‌نامه به‌عنوان یک منطقه استراتژیک، ریه‌های شهر همدان محسوب می‌شود؛ ادامه داد: خوشبختانه مطالعات بسیاری با حضور کارشناسان مطرح در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با محوریت بررسی طرح جاده برگشت گنج‌نامه صورت پذیرفت که طی بررسی‌های کارشناسی، مورد نقد همگان هم قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه حضور جمعیت بیش از ظرفیت آن منطقه بر اساس مطالعات صورت گرفته، آسیب زا است؛ درخواست کرد: طرح جاده برگشت گنج‌نامه بر اساس ظرفیت‌های بالقوه منطقه، مورد مطالعه کارشناسی دقیق‌تر قرار گیرد تا این منطقه بیش از این نابود نشود؛ زیرا جاده‌سازی موجب کاهش ترافیک و رفع مشکلات موجود نمی‌شود و خود جاذب جمعیت و مخرب خواهد بود.

تأکید بر ورود دادستان به موضوع آزادسازی حریم رودخانه گنج‌نامه

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در ادامه جلسه گفت: سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم فرصت مناسبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

حسین قراباغی با تأکید بر اینکه آزادسازی حریم رودخانه گنج‌نامه ضروری است، افزود: مدیران دستگاه‌های متولی کمک دهند که بازگشایی این حریم صورت گیرد تا مردم بتوانند از طبیعت زیبای این رودخانه استفاده کنند.

وی همچنین از دادستان درخواست کرد همانطور که در بازگشایی کوچه‌باغ‌ها اقدامی جهادی صورت گرفت، بر اساس قانون در آزادسازی حریم رودخانه از گنج‌نامه به عباس‌آباد هم ورود جدی داشته باشند.

قراباغی با تأکید بر اینکه اقدامات بزرگ نیازمند همت تمامی مسئولان است؛ گفت: اجرای طرح بوستان ۲۴۰ هکتاری اکباتان پروژه بزرگی است که مدیریت‌شهری به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق عمل کند؛ از این‌رو سایر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان هم باید همسو با شهرداری و شورا حرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه اظهار کرد: مسئولان امر حوزه فرهنگ را تنها نگذارند تا آنچه شایسته مردم و استان همدان است انجام شود.

احمدرضا احسانی ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی، تعامل، تفاهم و مساعدت، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای خدمت به مردم و توسعه شهر و استان همدان قدم بردارد.

وی گفت: متولی حوزه فرهنگ ارشاد است اما باید نگاه فرابخشی در این حوزه داشته باشیم تا سایر مجموعه‌ها هم در راستای تحقق اهداف مورد نظر، کمک دهند.

وی تأکید کرد: در خصوص پروژه‌های فرهنگی شهر نیاز داریم تا شورای شهر همدان و شهرداری همانند سابق، ارشاد را یاری دهند؛ زیرا بخشی از فرهنگ هم به حوزه شورای شهر باز می‌گردد.

تعیین‌تکلیف زمین برای احداث موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از شورای شهر همدان درخواست کرد در حوزه تعیین‌تکلیف زمین برای احداث موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی ورود جدی داشته باشند.

احسانی اظهار کرد: حدود ۱۱ سال از تعریف و تخصیص بودجه این پروژه‌های فرهنگی در شهر می‌گذرد و استان همدان متضرر شده که در صورت تعیین‌تکلیف این پروژه‌ها، مجدد تعریف خواهند شد؛ زیرا ردیف بودجه آنان هم برقرار است و برندی برای استان همدان خواهند بود.

وی از پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای بازگشت جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از اصفهان به شهر همدان خبر داد و گفت: اینگونه جشنواره‌های بین‌المللی آورده بسیار مهمی برای استان خواهد داشت که قطعاً صرف زیرساخت‌های فرهنگی شهر در راستای توسعه فرهنگی شهر هم خواهد شد.

کد خبر 5041343

منبع: مهر

کلیدواژه: گنجنامه شورای شهر همدان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا اربعین 99 بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهر دوستدار کودک شورای شهر همدان محسوب می شود استان همدان فرهنگی شهر گنج نامه پروژه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالدآبادی: کاری به پرسپولیس و بازی‌هایش نداریم

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، شاگردان جواد نکونام بدون توجه به نتایج پرسپولیس تنها به دیدارهای خود فکر می‌کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا خالدآبادی بعد از تساوی بدون گل استقلال و تراکتور در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، اظهار داشت: خدا را شکر اولین بازی‌ام را برای استقلال در لیگ برتر انجام دادم. اول از همه از تماشاگران و بعد از کادر فنی و بچه‌های تیم تشکر می‌کنم که این مدت خیلی به من روحیه دادند. حیف شد که نتوانستیم برنده شویم.

کارشناس داوری: بازیکن استقلال اخراج نشد/ پنالتی تراکتور سوخت

 

وی در مورد استقبال هواداران از بازی تراکتور - استقلال نیز خاطر نشان کرد: حضور هواداران اینطور بازی‌ها را جذاب‌تر می‌کند و تجربه خیلی خوبی بود. جو مرا اذیت نکرد، چون قبلاً در شرایط مشابه با حضور هواداران در مسابقات ازبکستان بازی کردم.

«حالا تیم شما باید چشم امید به بازی پرسپولیس- سپاهان داشته باشد.»، دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این موضوع گفت: ما کاری به بازی حریف نداریم. ان‌شاءالله در این پنج فینال برنده و قهرمان می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!
  • خالدآبادی: کاری به پرسپولیس و بازی‌هایش نداریم
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • حمله خرس به دامدار ایلامی و تلف دام‌هایش
  • توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر