Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-06@16:45:04 GMT

سهم تولید گاز مجتمع پارس جنوبی به ۸۲ درصد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۲۸۷۴

سهم تولید گاز مجتمع پارس جنوبی به ۸۲ درصد می‌رسد

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: سهم تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی به ۸۲ درصد می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد شفیع موذنی در نشستی با حضور مدیران منطقه‌ای و جمعی از مسئولان استان بوشهر که با موضوع اهمیت منابع انسانی در پارس جنوبی و توانمندسازی و آموزش مهارت در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و توسعه آموزش‌های فنی تشکیل شده بود، گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی، یکی از تأسیسات راهبردی کشور است که هم‌اکنون حدود ۷۵ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شرح مختصری از وضع تولید در این مجتمع پرداخت و افزود: با توسعه مجتمع گاز پارس جنوبی و افزایش تولید، در آینده نزدیک سهم مجتمع از تولید گاز کشور به ۸۲ درصد می‌رسد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت این مجموعه در پایداری انرژی و ایجاد رفاه و امنیت کشور، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک، ۷۰ درصد سبد انرژی داخل کشور توسط مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.

موذنی یادآور شد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با توان نیروهای داخلی و دانش نوآورانه توانسته نقشی بسیار مهم و کلیدی در اقتصاد کشور داشته باشد که این مهم نشان از عزم و اراده مدیران و کارکنان این مجموعه بزرگ گازی در کشور است.

تولید ۱۴ هزار میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه نهم در نیمه نخست امسال 

سیدمحمدمهدی هاشمی، مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز از تولید ۱۴ هزار میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پالایشگاه نهم در شرایط مناسب عملیاتی آماده ورود به  زمستان است و به‌عنوان نخستین پالایشگاه مجتمع پارس جنوبی، تعمیرات اساسی امسال را با وجود شیوع بیماری کرونا و با بهترین شرایط به پایان رساند.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی فاز ۱۲ توسط پیمانکار بومی و نیروهای منطقه انجام شده است، افزود: امسال برنامه تعمیراتی در زمان مقرر انجام شد و کیفیت پیمانکار تعمیرات نیز در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار مطلوب بود.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی واحدهای فاز ۱۲ در شرایط مطلوب در حال تولید محصولات و بهره‌برداری هستند و ۶ ماه نخست امسال موفق به تولید بیش از ۴۷ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: پارس جنوبی مجتمع گاز پارس جنوبی تولید گاز مجتمع گاز پارس جنوبی مدیر پالایشگاه پالایشگاه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت تصریح کرد: ما طی مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه ضمن مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم؛ به قرارداد تبدیل می‌شوند و چه بسا تفاهم نامه‌های جدیدی با بانک‌ها و بیمه به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳ پنل با موضوعات برنامه ریزی برای تولید با کیفیت، تأثیر کاهش منابع مالی در تکمیل پروژه و تهدید کاهش نیروی انسانی و نیروی متخصص برنامه ریزی کردیم.

یه گفته دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در گذشته تنها متخصصان این حوزه مهاجرت می‌کردند و اکنون نیروی فنی در حال مهاجرت هستند که این مسأله تهدیدی برای ما است.

وی ادامه داد: حداقل پیشنهاد دستمزد خارج از مرزهای ما ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که در کشور ۵۰ میلیون تومان است.

عاشوری با اشاره به اینکه ناترازی یکی از مسائل است که در همه عرصه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: برای ناترازی گازوئیل و بنزین دو نوع تفکر وجود دارد؛ یکی ظرفیت افزایش تولید و دیگری دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف بهینه با همین میزان تولید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: من با افزایش ظرفیت تولید مخالفتی ندارم اما با پالایشگاه‌های فعلی افزایش ظرفیت امکان پذیر نیست. چرا که اگر تحریم‌ها وجود نداشت و سرمایه‌گذاری کافی صورت می‌گرفت ساخت پالایشگاه مادر دست کم به ۶ سال زمان نیاز دارد.

عاشوری اضافه کرد: در ۱۵ سال اخیر مصوبات ساخت پالایشگاه‌هایی وجود دارد که هیچ کدام به ثمر نرسیدند.

دبیر کل انجمن پالایش نفت کشور تاکید کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم ناترازی به علت مصرف بی‌رویه است. زیرا در مصرف رشدی داریم که نقشی در اقتصاد ما ندارد.

چی با اشاره به اینکه هدر رفت انرژی بسیار بالاست خاطر نشان کرد: متأسفانه خودروهایی استفاده می‌شود که تولید آنها مربوط به قبل از انقلاب است و آنطور که کارشناسان می‌گویند میزان هدر رفت بنزین در سال ۲۵ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اضافه کرد: اگر دولت تدبیری در نظر نگیرد بدون شک تا دو سال آینده در همه حوزه‌های انرژی ناترازی خواهیم داشت اعم از آب، گاز و بنزین با مشکل روبرو خواهیم شد.

ادامه دارد

کد خبر 6097587 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید