Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:39:20 GMT

میلگرد ساده و کاربردهای آن در صنایع

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۲۹۶۳

میلگرد ساده و کاربردهای آن در صنایع

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، میلگرد تقسیم‌بندی‌های فراوانی دارد و با توجه به ویژگی‌هایش، مشخص می‌شود که چه کاربردی دارد.

میلگرد ساده صنعتی چیست؟

یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس آجدار یا ساده بودن بدنه آن است.

میلگرد همچنین می‌تواند از آلیاژها و فلزات مختلف ساخته شده باشد و از این لحاظ هم تقسیم‌بندی‌هایی بر اساس نام فلزات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً میلگرد استیل ۳۰۴ یا میلگرد استیل ۳۱۶.

طول استانداردی که میلگردها معمولاً به آن طول برش می‌خورند ۱۲ یا ۶ متر است. قطر آن‌ها ممکن است متفاوت باشد و بر اساس اندازه قطرشان تقسیم‌بندی دیگری دارند که کاربرد آن‌ها را متفاوت می‌کند. مثلاً میلگرد ۸ میلیمتری یا ۱۶ میلیمتری و ….

این تقسیم‌بندی‌ها در تمام انواع میلگرد از جمله میلگرد ساده صنعتی وجود دارد.

مراحل ساخت میلگرد ساده صنعتی

مراحل تولید میلگرد ساده به این شکل است که شمش‌ها یا بیلت‌ها وارد کوره می‌شوند و پس از قرار گرفتن در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد برای نورد در دمای بالا آماده می‌شوند.

در مرحله رافینگ از قطر میلگردها کم و به طول آن‌ها افزوده می‌شود. پس از رسیدن میلگردها به قطر تعیین شده، به طول ۶ متر برش می‌خورند و به صورت بندیل، بسته‌بندی می‌شوند.

میلگردهای ساده دارای شناسنامه هستند و در طیف وسیعی از کاربردها در صنعت و در ساختمان استفاده می‌شوند. قطر اسمی میلگردهای ساده، قطری است که در برگ شناسایی آن ذکر می‌شود و معادل قطر دایره‌ای است که مساحت آن برابر مساحت مقطع عرضی میلگرد است.

مبنای استاندارد میلگرد ساده در قدیم با همان استاندارد A۱ آجدار منطبق بوده، ولی جدیداً به میلگرد ساده، میلگرد ۲۴۰ گفته می‌شود و جزو میلگردهای گروه نرم قرار می‌گیرد که دارای کشش زیادی هستند. فولاد A۱ از نوع صاف بوده و مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن به ترتیب ۲۴۰۰ و ۳۶۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

کاربرد میلگرد ساده صنعتی

کاربرد میلگرد ساده صنعتی برای آهنگری، تغییر شکل و انجام عملیات تراش و جوشکاری روی آن مناسب است.

میلگردهای ساده بیشتر کاربرد صنعتی دارند و در ساخت خاموت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر چه میلگرد ساده کیفیت بهتری داشته باشد کاربرد آن در صنعت بیشتر خواهد بود.

از میلگرد ساده صنعتی باکیفیت در ساخت پیچ و مهره و میخ و همچنین ساخت برخی اتصالات استفاده می‌شود. همچنین میلگردهای ساده سایز پایین در ساخت مفتول نیز کاربرد دارند. میلگرد ساده به دو صورت شاخه و کلاف موجود است. حالت کلاف در سایزهای ۵.۵، ۶.۵، ۸، ۱۰، ۱۲ و حالت شاخه در سایزهای ۸ تا ۴۰ موجود است.

کیفیت میلگرد ساده به کارخانه‌ای که میلگرد در آن ساخته می‌شود بستگی دارد و محصولات همه کارخانه‌های میلگرد کیفیت یکسانی ندارند. به همین دلیل هم ‌قیمت میلگرد ساده صنعتی هرکدام از کارخانه‌ها متفاوت از دیگری است.

کارخانه آئین صنعت تولیدکننده یکی از بهترین میلگردهای ساده صنعتی در کشور است و در صنعت کشور به خوشنامی و کیفیت می‌درخشد. با کارشناسان آئین صنعت برای مشاوره و خرید میلگرد ساده صنعتی تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5040982

منبع: مهر

کلیدواژه: میلگرد فلزات نادر کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا تولید داخلی صنعت خودروسازی ساختمان سازی چاپ کتاب بانک قرض الحسنه مهر ایران بانک ملی ایران ایران کیش شیرآلات گروه صنعتی ایران خودرو قیمت خودرو واحد صنعتی تقسیم بندی بندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم