Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری مهدی‌شهر منظور شد، ابراز داشت: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ بود که در حوزه‌های آسوران –جاشلوبار، هیکو، چاشم و گلرودبار هزینه می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه اجرای حوزه آبخیز گلرودبار بر منازل مسکونی و باغات از خواسته‌های مردم است، افزود: با توجه به اینکه طرح‌های آبخیزداری منطقه را از خطر تهدید سیلاب در امان نگه می‌دارد لذا این خواست مسئولان محلی نیز است که به این حوزه‌ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه اجرای پروژه آبخیزداری در بالادست شهمیرزاد مورد تاکید است، ابراز داشت: برای سال جاری پروژه آبخیزداری در مناطق وره وار و کوهپایه با احداث ۱۰ بند سنگ و ملات با ارتفاع سه تا پنج متر و با حجم بیش از دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب عملیات سنگ و ملات و با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است.

عبدوس بابیان اینکه کنترل و مهار رسوبات مهم‌ترین اهداف این گونه طرح‌ها به شمار می‌رود، در ادامه تصریح کرد: پرآب شدن قنوات و چاه‌های پایین دست، تقویت خاک و پوشش گیاهی منطقه دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه مطالعات لازم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق کوهستانی مهدی‌شهر به انجام رسیده است، افزود: بر همین اصل انجام عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و زیستی در قالب طرح‌های آبخیزداری مناطق بالا دست حوضه‌های آبخیز مهدی‌شهر در دستور کار این اداره قرار دارد.

کد خبر 5041324

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان پروژه آبخیزداری مهدیشهر ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا اربعین 99 بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی طرح های آبخیزداری مهدی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع وارد قزاقستان شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.

به گزارش ایسنا، سخنرانی و دیدار با وزرای دفاع عضو شانگهای از برنامه‌های امیر آشتیانی در این سفر دوروزه است.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتمادسازی بیشتر به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان