Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:48:44 GMT

عملکرد بودجه شفاف نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۳۱۲۶

عملکرد بودجه شفاف نیست

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بودجه شفاف نیست و عملکرد آن برای مجلس ارسال نشده است، گفت: مکانیزم تخصیص منابع عادلانه و شفاف نیست و تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه لازم است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارداشت: بنده جزء طراحان این طرح نبودم اما فکر می‌کنم لازم است در رابطه سازمان برنامه و بودجه این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان نیاز به شفاف سازی دارد به خصوص در حوزه بودجه شفافیت وجود ندارد. مکانیزم تخصیص منابع باید عادلانه و شفاف باشد که نیست.بنابراین نیاز به بررسی دارد.
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که عملکرد بودجه طی 2 سال اخیر محرمانه شده و در اختیار افکار عمومی قرار نمی گیرد، آیا برای مجلس هم محرمانه است، گفت: طبق قانون باید هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شود. متاسفانه این کار صورت نمی گیرد. برای نمایندگان مجلس عملکرد بودجه محرمانه نیست. برخی نقاط کلیدی بودجه را یا دارند و نمی دهند یا ندارند. مثلاً رقم کسری بودجه را فکر نمی کنم خود مسئولان سازمان‌برنامه هم بدانند. درآمد شرکت ملی نفت را فکر نمی کنم کسی در این کشور بداند. عدم شفافیت بودجه باعث شده این اطلاعات وجود ندارد و بخشی که باید قانونا به مجلس ارائه شود، نشده و گزارشی نداشتیم.
به گزارش فارس، چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه در چند بند کلید خورد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه بودجه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن