Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوشامدگویی تایلندی شاید اولین چیزی باشد که در تایلند با آن مواجه می‌شوید که در این خوشامدگویی یک تعظیم مختصر انجام می‌شود.

به گزارش شریان نیوز،با چند حقیقت جالب و خواندنی درباره فرهنگ مردم تایلند همراه باشید.

۱- در تایلند سه نوع خوشامدگویی محترمانه وجود دارد. یک نوع دیگر هم هست برای کسانی که نمی‌توانند بین سه نوع اول انتخاب کنند

خوشامدگویی تایلندی که به آن Wai گفته می‌شود شاید اولین چیزی باشد که در تایلند با آن مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خوشامدگویی یک تعظیم مختصر انجام می‌شود و دست‌ها طوری کنار هم قرار می‌گیرند که انگار در حال دعا کردن باشید. از این حرکت نه فقط برای خوشامدگویی، بلکه برای ابراز احترام هم استفاده می‌شود.
این کار را به ۳ شکل مختلف می‌توانید انجام دهید:

اگر ندانید که باید به کدام شکل به این حرکت جواب دهید، می‌توانید دست هایتان را جلوی قفسه سینه تان کنار هم بگذارید و کمی هم خم شوید. البته گردشگرها مجبور به انجام این کار نیستند و با یک لبخند مؤدبانه هم می‌توانید مردم محلی را خوشحال کنید.

۲- گذاشتن پاها روی میز، صندلی یا هر جای دیگری توهین آشکار است

در تایلند گذاشتن پاها روی هم طوری که کف آن‌ها مشخص باشد و همینطور گذاشتن پاها روی میز یا صندلی را بی احترامی می‌دانند. این حرکت بسیار بی ادبانه و توهین آمیز است، چون تایلندی‌ها پاها را کثیف‌ترین قسمت بدن می‌دانند. به همین دلیل تایلندی‌ها وقتی به خانه می‌رسند پاهای خود را می‌شویند.

البته آن‌ها بی توجهی گردشگران به این موضوع را درک می‌کنند، اما بهتر است به فرهنگ یک کشور احترام بگذاریم.

۳- سر مقدس‌ترین قسمت بدن است

تایلندی‌ها سر را مقدس می‌دانند. در این کشور شما نباید به موهای کسی دست بزنید حتی به حالت دوستانه یا به شوخی. این مسأله درمورد بچه‌ها هم صدق می‌کند. دست زدن به سر بچه‌ها برای مردم تایلند قابل قبول نیست.

با این حال، قاعده‌ی خیلی سفت و سختی هم نیست و همه‌ی تایلندی‌ها آن را رعایت نمی‌کنند.

 

۴-علاقه‌ی خاصی به اسپری‌های استنشاقی دارند

 به هر فروشگاه یا داروخانه‌ای که بروید، می‌توانید چند قفسه پر از اسپری‌های استنشاقی با اسانس‌های مختلف پیدا کنید. نوع منتول دار این اسپری‌ها از همه پرطرفدارتر است.

تایلندی‌ها از اسپری‌های استنشاقی برای رفع مشکلاتی مثل سردرد یا آبریزش بینی استفاده می‌کنند.

۵- خیلی از بچه‌ها اسم دوم عجیبی دارند

بسیاری از تایلندی‌ها عقاید سنتی‌ای دارند. یکی از آن‌ها این است که ارواح خبیثه اگر اسم بچه‌ای را ندانند نمی‌توانند به او صدمه بزنند. به همین خاطر بچه‌های تایلندی دو اسم دارند.

در سال‌های اخیر این رسم تغییراتی کرده و اسم دوم بچه‌ها را از روی برندهای معروف یا واژه‌های متداول انگلیسی انتخاب می‌کنند؛ مثل پپسی، بنز، پن کیک، گُلد، بانک، وای-فای و مواردی از این قبیل.

۶- در بسیاری از توالت‌های عمومی خبری از دستمال توالت نیست، به جایش، اما چیز دیگری گذاشته اند

در تایلند بیشتر دستشویی‌ها به شلنگ مجهزند که از آن به جای دستمال توالت استفاده می‌شود. اگر دستشویی‌ای چندان مجهز نباشد (مثلاً به جای کاسه‌ی توالت، فقط یک حفره در زمین باشد) یک سطل آب و یک ملاقه در آنجا می‌گذارند.

اگر دستمال توالت باشد هم نمی‌توان آن را در توالت فرنگی انداخت و سیفون را کشید، چون لوله کشی فاضلاب در تایلند طور دیگری است و ممکن است لوله بگیرد.

۷- از دستمال توالت استفاده‌های دیگری می‌شود

تایلندی‌ها از دستمال توالت به جای دستمال کاغذی استفاده می‌کنند. آن‌ها از دستمال توالت برای پاک کردن هر چیزی استفاده می‌کنند، مثلاً میز یا حتی صورت شان.

۸- خانم‌ها پیراهن‌ها و دامن‌ را طور دیگری می‌پوشند

بیشتر زنان جوان در تایلند پیراهن‌ها و دامن‌های بلند به تن می‌کنند و حتی ممکن است از زیر جوراب شلواری هم بپوشند. چون تایلند کشور بسیار محافظه کاری است.

۹- بسیاری از آپارتمان‌ها آشپزخانه ندارند

در بیشتر خانه‌ها و آپارتمان‌های تایلند هیچ آشپزخانه‌ای وجود ندارد. دلیل اولش آن است که غذاهای تایلندی بوی زیادی دارند و پختن این غذاها در داخل خانه اصلاً فکر خوبی نیست. به همین خاطر تایلندی‌ها در بالکن خانه شان غذا درست می‌کنند. دلیل دومش آن است که در تایلند بیشتر اوقات اگر غذایتان را از اغذیه فروشی‌های خیابانی بخرید هم راحت‌تر است هم ارزان‌تر درمی آید؛ و بالاخره اینکه، وسایل آشپزخانه بسیار گران و جاگیرند، در حالی که آپارتمان‌های تایلند بسیار کوچک هستند. با این حال، بعضی از مردم یک گاز یا یخچال کوچک دارند.

منبع: شریان

کلیدواژه: دستمال توالت تایلندی ها ی تایلندی اسپری ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار کرد: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می‌رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است.  

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد.  

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان بر شمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

دوستی همچنین تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و بیان کرد: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی ۲۸ هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر و لازم است که فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید و اظهار کرد: موارد مطرح شده بررسی و در خرداد ماه جلسه ای به‌منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش را بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم.  

مهدی دوستی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در این شهر استفاده شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم همایش سرمایه‌گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند.  

به گزارش ایسنا، در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • شمسایی: مشتاقانه منتظر فینال و هواداران تایلندی هستم
  • تایلند فینالیست جام ملت های فوتسال آسیا شد
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود