Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز روستا،کارت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به اولین بیمه شدگان طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی وعشایر نیز اعطا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این بیمه‌شدگان را قالیبافان ، شاغلین صنایع دستی ، مددجویان بهزیستی،کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار روستایی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این طرح در سال اول حق بیمه این گروه‌ها که از اقشار کم درآمد اجتماعی هستند و تحت پوشش هیچ بیمه  ای قرار ندارند رایگان خواهد بود .

بر اساس این گزارش در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مبنای پرداخت حق بیمه ۱۵ درصد است که ۵ درصد آن توسط بیمه شده و ۱۰ درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود اما برای مشمولین این طرح در سال اول تمام ۱۵ درصد حق بیمه را دولت  پرداخت می‌کند.

همچنین، از سال بعد به ترتیب هر سال یک درصد از  سهم دولت کاسته و به  سهم بیمه شدگان افزوده می‌شود.

 این گزارش می‌افزاید: این طرح با هدف توانمندسازی گروه های کم برخوردار برای تامین حق بیمه طراحی شده و  معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه در این طرح مشارکت دارند .

 این طرح طی ۵ سال کمک خواهد کرد که روستاییان و عشایر فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بتوانند حق خود را حق بیمه خود را پرداخت کنند.

همچنین، در این مراسم  از طرح پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار طرح روستایی و عشایر رونمایی شد.

در این مراسم،عیسی منصوری،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ،وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، ابراهیم صادقی فر،معاون فرهنگی اجتماعی و مدیرکل آموزش و حمایت از تولید و وزارت میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان ابتکار روستایی و عشایری شریعتمداری بیمه شدگان طرح پوشش بیمه ای روستاییان و عشایر بیمه اجتماعی بیمه شدگان پوشش بیمه بیمه ای حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد