Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۳۵ میلیون و ۷۰۱ هزار نفر رسیده و بیش از یک میلیون و ۴۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیماری «کرونا»، بزرگ‌ترین بحران بهداشتی جهان تا صبح روز سه شنبه، ۱۵ مهر، مرگ یک میلیون و ۴۵ هزار و ۹۵۳ نفر را در سراسر جهان رقم زده و سبب ابتلای ۳۵ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۷۴ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار بهبودیافتگان از این بیماری نیز به رقم ۲۶ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

نگاهی به کرونازده‌ترین مناطق جهان:

آمریکا
شمار قربانیان: ۲۱۵ هزار و ۳۲ نفر
تعداد مبتلایان: ۷ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۴۴ نفر

هند
شمار قربانیان: ۱۰۳ هزار ۶۰۰ نفر
تعداد مبتلایان: ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۸۲ نفر

برزیل
شمار قربانیان: ۱۴۶ هزار و ۷۷۳ نفر
تعداد مبتلایان: ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۴۹۹ نفر

روسیه
شمار قربانیان: ۲۱ هزار و ۴۷۵ نفر
تعداد مبتلایان: یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۸۸۹ نفر

کلمبیا
شمار قربانیان: ۲۶ هزار و ۸۴۴ نفر
تعداد مبتلایان: ۸۶۲ هزار و ۱۵۸ نفر

پرو
شمار قربانیان: ۳۲ هزار و ۸۳۴ نفر
تعداد مبتلایان: ۸۲۹ هزار و ۹۹۹ نفر

اسپانیا
شمار قربانیان: ۳۲ هزار و ۲۲۵ نفر
تعداد مبتلایان: ۵۸۲ هزار و ۸۳۸ نفر

آرژانتین
شمار قربانیان: ۲۱ هزار و ۴۶۸ نفر
تعداد مبتلایان: ۸۰۹ هزار و ۷۲۸ نفر

مکزیک
شمار قربانیان: ۷۹ هزار و ۸۸ نفر
تعداد مبتلایان: ۷۶۱ هزار و ۶۶۵ نفر

آفریقای جنوبی
شمار قربانیان: ۱۷ هزار و ۱۶ نفر
تعداد مبتلایان: ۶۸۲ هزار و ۲۱۵ نفر

فرانسه
شمار قربانیان: ۳۲ هزار و ۲۹۹ نفر
تعداد تلفات: ۶۲۴ هزار و ۲۷۴ نفر

شیلی
شمار قربانیان: ۱۳ هزار و ۳۷ نفر
تعداد مبتلایان: ۴۷۱ هزار و ۷۴۶ نفر

انگلیس
شمار قربانیان: ۴۲ هزار و ۳۶۹ نفر
تعداد مبتلایان: ۵۱۵ هزار و ۵۷۱ نفر

عربستان
شمار قربانیان: ۴ هزار و ۸۹۸ نفر
تعداد مبتلایان: ۳۳۶ هزار و ۷۶۶ نفر

ترکیه
شمار قربانیان: ۸ هزار و ۴۹۸ نفر
تعداد مبتلایان: ۳۲۶ هزار و ۴۶ نفر

ایتالیا
شمار قربانیان: ۳۶ هزار و ۲ نفر
تعداد مبتلایان: ۳۲۷ هزار و ۵۸۶ نفر

آلمان
شمار قربانیان: ۹ هزار و ۶۱۶ نفر
تعداد مبتلایان: ۳۰۴ هزار و ۶۵۷ نفر

رژیم صهیونیستی
شمار قربانیان: یک هزار و ۷۵۷ نفر
تعداد مبتلایان: ۲۷۲ هزار و ۳۰۹ نفر

قاره اروپا
تعداد مبتلایان: ۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۲۶ نفر
تعداد قربانیان: ۲۲۵ هزار و ۷۰۳ نفر

قاره آفریقا
تعداد مبتلایان: یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۰۵ نفر
تعداد قربانیان: ۳۶ هزار و ۶۹۷ نفر

قاره آسیا
تعداد مبتلایان: ۱۱ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۱۸ نفر
تعداد قربانیان: ۲۰۳ هزار و ۱۳۲ نفر

آمریکای شمالی
تعداد مبتلایان: ۹ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۷۰ نفر
تعداد قربانیان: ۳۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر

آمریکای جنوبی
تعداد مبتلایان: ۸ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۵ نفر
تعداد قربانیان: ۲۶۲ هزار و ۶۸۳ نفر

 

آنتونی فائوچی با به روز کردن اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا گفت: مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بر این باور است که براساس اطلاعات مبتنی بر علم روز ابتلای افراد به کرونا بیشتر از افراد دیگر مبتلا شده به این ویروس صورت می گیرد.

براساس بیانیه مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، افراد می توانند با نزدیک شدن به شش فوتی (۱.۸۲ متر) افراد مبتلا به کرونا دچار این بیماری شوند.

به گفته فائوچی، انتقال کرونا در فضای بسته و با تهویه ضعیف که اغلب در آنجاها فعالیت هایی که باعث تنفس شدیدتر می شوند، صورت می گیرد. چنین محیط ها و فعالیت هایی ممکن است به تجمع ذرات حامل ویروس کمک کند.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام می کند که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می گوید که افراد می توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا در جهان کرونا واکسن کرونا پارسی خبر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا نفرتعداد مبتلایان نفرتعداد قربانیان ویروس کرونا یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

آفتاب‌‌نیوز :

محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب سنتی در رابطه با علت تشکیل کیست‌ها در بدن گفت: کیست‌ها توده‌های خوش‌خیم در بافت‌های بدن هستند که حجمی از مایع در آن‌ها جمع شده است. به طور کلی توده‌های پستانی به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم‌بندی می‌شود. 

وی افزود: توده‌های فیبروکیستیک، توده‌های خوش‌خیمی هستند که می‌توانند از سن نوجوانی تا بزرگسالی در سینه شکل بگیرند. کیست‌های سینه معمولا متعدد بوده و موجب تغییر در اندازه سینه شده و ایجاد درد می‌کنند.

ابریشم‌کار اظهار کرد: کیست‌های سینه معمولا در دوران قاعدگی بیشتر از مواقع دیگر احساس می‌شوند. این توده‌ها دو نوع ساده و ترکیبی دارند. اما معمولا همان نوع ساده و فیبروکیستیک بسیار شایع‌تر است. 

وی افزود: سبک زندگی، مهم‌ترین عامل در ابتلا به کیست است. به علاوه عامل ارث و ژنتیک نیز بی تاثیر نیست. در اصول طب ایرانی، نوشیدن آب سرد و مواد غذایی تند، عدم فعالیت بدنی، برنامه خواب نامنظم و از همه مهم‌تر استرس، می‌تواند شیوع کیست‌ها را تشدید ببخشد. 

ابریشم‌کار بیان کرد: استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. در حوزه طب سنتی، ما تمرکز بر روی تنفس را برای کنترل استرس پیشنهاد می‌کنیم. اگر ما روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.

وی افزود: ما در طب ایرانی طیفی برای تعیین درجه سردی و گرمی مواد غذایی داریم. پیشنهاد ما در این زمینه این است که تعادل میان گرمی و سردی تا حد امکان رعایت شود. تجربه نشان داده افرادی که طبع سردتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های فیبروکیستیک قرار دارند. 

متخصص طب سنتی گفت: متخصصین بانوان یا پزشکان عمومی خیلی راحت می‌توانند با یک معاینه کیست را تشخیص دهند. فیبروکیستیک معمولا در اندازه‌های متفاوت و دو سینه دیده می‌شود، اما توده‌های بدخیم عموما در یک سینه وجود دارند. ترشحات خونی یا چرکی از سینه و تغییرات پوستی در سینه نیز می‌تواند نشان از وجود فیبروکیستیک باشد. 

ابریشم کار تصریح کرد: کیست سینه معمولا یک بیماری محسوب نمی‌شود و تنها به عنوان یک تغییر فیزیولوژیکی شایع از آن یاد می‌شود. برای درمان کیست یکی از راه‌های پیشنهادی این است که سیاه‌دانه را به صورت نیم‌کوب به نسبت ۱ به همراه بذر کتان و نسبت دو برابری عسل، هر روز صبح میل کنید. به علاوه برای درمان موضعی، ماساژ روغن بذر کتان روی سینه‌ها برای دوبار در روز می‌تواند موثر واقع شود. 

وی یادآور شد: توصیه ما به عزیزان برای عدم ابتلا به فیبروکیستیک این است که از کودکی به بچه‌ها سبک زندگی درست را آموزش دهیم. لازم است که مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهیم و مصرف بی‌رویه‌ای نداشته باشیم. ما باید منبع انرژی نداشتن و بی‌حالی‌مان را کشف کنیم و خود را به قهوه محدود نکنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن