Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مصطفی جوانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اثربخشی واکسن آنفلوانزا در پیشگیری از ابتلا به این بیماری فصلی ۴۰ درصد می باشد و نباید مراقبت های ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا همه‌ ساله در ایام شهریور و مهر ماه برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و کادر بهداشت و درمان تزریق می‌شد ، گفت: واکسن از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تهیه و برای کارکنان درمانی ، مادران باردار، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد به بالا و معلولین توزیع می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه اثربخشی واکسن آنفلوانزا در بهترین شرایط ۳۰ الی ۵۰ درصد بوده است؛ بیان داشت: ۴۰ درصد کسانی که سال گذشته واکسن آنفلوانزا را تزریق کردند از این ویروس در امان ماندند، بنا بر این از هر یکصد نفر علی‌رغم استفاده از واکسن، ممکن است ۶۰ نفر به‌ واسطه در معرض قرار گرفتن با ویروس مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید روش‌های حفاظتی را کنار گذاشته و تنها به دنبال تزریق واکسن آنفلوانزا باشند ، اظهار داشت: با تجویز واکسن آنفلوانزا شانس ابتلا به بیماری همچنان وجود دارد لذا شرط اصلی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا  استفاده از ماسک ، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها است که می‌تواند افراد را از عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های گوارشی و سایر عفونت‌ها محافظت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا حدود یک هفته در سطح مراکز بهداشتی شروع به توزیع‌شده است؛ گفت: واکسن در این مرحله مختص کارکنان درمانی، مادران باردار، بیماران خاص و جانبازان شیمیایی ۵۰ درصد به بالا، مراکز نگهداری سالمندان و معلولین تحت پوشش بهزیستی است و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان بعد از توزیع سراسری واکسن در سطح داروخانه‌ها می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند ولی در هر صورت استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و فاصله‌گذاری شرط اصلی بوده و تزریق واکسن هرگز جایگزین آن نمی‌شود و کسانی که از واکسن استفاده کردند، باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

نحوه دریافت واکسن آنفلوانزا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بابیان اینکه مادران بارداری که تحت پوشش خانه‌های بهداشت و پایگاه پزشک خانواده بودند فراخوان شده و زمان مشخص تزریق می‌شوند ، بیان داشت: اما مادرانی که هیچ مدارک ثبتی در این سیستم ندارند با نامه پزشک متخصص و مدارک لازم بارداری به خانه‌های بهداشت و یا پایگاه پزشک خانواده مراجعه تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

 وی  با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا برای کارکنان درمانی در بیمارستان‌ها در حال توزیع می‌باشد ، افزود: برای جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی لیست اسامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت و چند مرکز خاص جهت تزریق واکسن اعلام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: لیست بیماران خاص از طریق معاونت درمان دانشگاه دریافت خواهد شد تا بیمارانی خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس، بیماران همودیالیزی، بیماران سرطانی که در حال شیمی‌درمانی هستند، بیمارانی که پیوند شدند و در حال دریافت داروهای شیمی‌ درمانی می‌باشند بر اساس زمان‌بندی مشخص واکسن دریافت کنند.

جوانیان ادامه داد: بیمارانی که در لیست بیماران خاص نیستند با ارائه مدارک لازم بعد از فراخوان به معاونت درمان مراجعه تا اقدامات لازم برای تزریق واکسن صورت پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

برچسب‌ها واکسن آنفلوآنزا مازندران بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا مازندران بابل واکسن آنفلوآنزا مازندران بابل اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بابل واکسن آنفلوانزا تزریق واکسن بیماران خاص ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند