Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستوده نیا، گفت: مدیریت شهری در توسعه نماهای اسلامی ایرانی نقش بسیار تأثیرگذاری دارند و طبیعتاً با دستورالعمل و کنترل‌هایی که در این راستا توسط حوزه‌های مرتبط موضوع انجام می‌شود می‌تواند تأثیری مثبت داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ستوده نیا، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اراک، در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص موضوع نمای ساختمان‌ها در شهر اراک گفت: مدیریت شهری در توسعه نماهای اسلامی ایرانی نقش بسیار تأثیرگذاری دارند و طبیعتاً با دستورالعمل و کنترل‌هایی که در این راستا توسط حوزه‌های مرتبط موضوع انجام می‌شود می‌تواند تأثیری مثبت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده نیا اظهار کرد: با توجه به اسناد طراحی شهری که شورای عالی شهرسازی متولی اصلی آن در کل کشور است به دستورالعمل و شیوه‌نامه‌هایی پرداخت که شامل ضابطه کلی است در آن پیشنهاد شده در استان‌ها و شهرها با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی، مسائل فرهنگی و اجتماعی هر شهر بعضاً نیاز است تغییراتی در نماها انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اراک، افزود: شهرداری در محدوده بافت مرکزی شهر اراک که قرابت بیش‌تری به اراک قدیم دارد کاملاً هماهنگی نما و بافت شهر را کنترل کرده و تمامی نماها مورد تأیید میراث فرهنگی است که در این راستا بیشتر از نماهای آجری استفاده‌شده است.

وی گفت: برای کنترل نماها و جلوگیری از ترویج نماهای بیگانه نیاز به دریافت طرح نما و نقشه اجرایی آن هنگام صدور پروانه است که این موضوع نیاز به ضوابطی دارد که به کمیسیون ماده پنج ارائه کردیم، البته شهرداری نیز عضوی از این کمیسیون است و نیروهای شهرداری در تلاش هستند تا زودتر خروجی این کمیسیون اعلام شود و بتوانیم در کمیته سیما آن را جزو ضوابط اصلی قرار دهیم، به این ترتیب قبل از صدور پروانه، نوع نما و مصالح مصرفی و نقشه و طرح نما مشخص شده تا شهرداری بتواند کنترل‌های لازم را انجام دهد.

ستوده نیا با بیان اینکه شهرداری زیر ساخت‌های لازم را آماده کرده، گفت: در شهرداری کمیته‌ای تشکیل خواهیم داد تا نماهایی که توسط مهندسان معمار طراحی شدند در آن بررسی و سپس پروانه ساخت صادر شود که در این امر به همکاری نظام مهندسی نیز نیاز داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستوده نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آمادگی برای مدیریت بارندگی و رفع ماندآب احتمالی در شهر در روزهای آینده خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی شمسی با اشاره به آمادگی برای مدیریت بارندگی‌های پیش‌رو، اظهار داشت: پس از بارندگی‌های ابتدای فروردین‌ماه و ماندآبی که در شهر رخ داد، بررسی‌های میدانی در هشت منطقه آغاز و لایروبی‌های مورد نیاز انجام شد. لوله‌گذاری در خطوطی که نشست کرده بودند نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها بارندگی از چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد گفت: با توجه به ماهیت بارندگی‌ها در فصل بهار هنوز پیش‌بینی نشده است در نهایت در این چند روز چند میلیمتر بارندگی در اهواز خواهیم داشت. بنابراین آمادگی صددرصدی داریم تا در سریعترین زمان ممکن ماندآبی که در شهر ایجاد می‌شود، رفع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در هر بارندگی، مساله یکی از محلات خود را نشان داده است و تلاش شده مشکلاتی که احصاء شده‌اند، رفع شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری اهواز آماده هستند و 50 تانکر مکنده هم اجاره کرده‌ایم گفت:ماشین‌آلات دستگاه‌های دیگر مانند نفت، فولاد و نیشکر نیز آماده هستند تا در صورت وقوع بارندگی بیش از حد نرمال با استفاده از همه ظرفیت استان خوزستان، در کمترین زمان ماندآب از شهر اهواز  خارج شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است