Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:56:48 GMT

بسیج آموزش حضوری مقابله با کرونا در شهرکرد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۳۹۷۰

بسیج آموزش حضوری مقابله با کرونا در شهرکرد آغاز شد

سید راشد جزایری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتقاد دانشگاه علوم پزشکی استان بر این است آموزش و تغییر نگرش مردم نسبت به ویروس کرونا در مقایسه با ایجاد محدودیت‌های اجتماعی در اولویت است، از همین رو در کنار آموزش در فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های حضوری نیز در دستورکار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا بسیج اطلاع‌رسانی و آموزش با شعار «کارکن،  زندگی کن و با کرونا هم مقابله کن»  در شهرکرد راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود در مدت ۱۴ روز اجرای این طرح، بتوان شاهد توقف روند صعودی ویروس در استان بود.

به گفته جزایری، کارشناسان بهداشتی در ۲ نوبت صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعداز ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ایستگاه‌های آموزش مقابله با کرونا فعال هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ۶ مهر ماه وضعیت شیوع کرونا در این استان از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شد، اظهار داشت: با توجه به سردسیر بودن استان و وقوع زودرس فصل سرما و شیوع بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا، ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها دارای اهمیت دوچندانی است.

جزایری روند شیوع کرونا در استان را همچنان صعودی و افزایشی اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۷ نفر با علائم مشکوک به کرونا  به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که آزمایش نیمی از این تعداد مثبت شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار بهروز جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان وحجت السلام عربپور نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته معلم با مدیرکل آموزش‌و پرورش استان کرمان دیدار و گفت و گو کردند. 

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با تبریک روز معلم گفت: معلمان سربازان گمنامی هستند که در مناطق سخت در حال تعلیم دانش آموزان هستند.

وی افزود: اهمیت معلمی و بحث تربیت آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری این قشر را مهم‌ترین قشر دانستند.

سردار نظری تصریح کرد: این نشان دهنده این است که امروز ما وآینده کشورما دست معلمان است و هر چقدر این معلمین بر روی نسل ما کار کنند باعث بازدارندگی عملیات روانی دشمن و باز شدن گره‌های ذهنی نسل حال حاضر می‌شوند.

وی گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم در تمام برنامه بخصوص بسیج دانش آموزی، راهیان نور، راهیان پیشرفت که باعث باز شدن گره‌های ذهنی دانش آموزان کمک کنیم تا آینده سازان خوب کشور شوند.

سردار نظری افزود: امیدواریم این هم افزایی بین سپاه و آموزش وپروش ادامه داشته باشد تا گام دوم انقلاب را برای نسل جوان محکم‌تر برداریم.

رضایی مدیر  کل آموزش و پرورش استان کرمان با تشکر از حضور سردار نظری و همراهانشان؛ گفت: بین مجموعه آموزش و پرورش و سپاه در سطح کشور و استان هیچ جدایی نیست و آموزش پروش سنگ بنایی توسعه ایران اسلامی است.

وی افزود: هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش برای کشور نمی‌تواند مهم باشد. 

رضایی بیان کرد: اگر ما بتوانیم مسئله آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اول کشور قراردهیم، کشور دیگر به هیچ مشکلی نمی‌خورد.

وی گفت: در بخش بسیج دانش آموزی و معلمی واقعا کار‌های فرهنگی خیلی خوبی صورت گرفته است و به قول امام جمعه استان کرمان، آموزش پرورش استان در ریل انقلاب حرکت می‌کند که در حادثه تروریستی کرمان، ۲۷ دانش آموز شهید، بیش‌از صد دانش آموز مجروح و دو معلم شهید شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات