Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: علائم بیماری کرونا، درمبتلایان ممکن است به صورت سرماخوردگی ساده بروز کند که متناسب با سیستم ایمنی بدن افراد ممکن است با تنگی نفس یا تب و سرفه‌های خشک و طولانی مدت یا سرفه‌های پروداکتیو یا مشکلات گوارشی، دل درد، اسهال و استفراغ یا علائم پوستی مثل راش‌های پوستی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قاسم بیانی توصیه کرد: افراد هر علامت غیرعادی در بدن خود احساس کردند به ویژه علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه و از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند.

بیانی همچنین درباره دفع پسماند‌های بیمارستانی گفت: هم اکنون و حتی قبل از شیوع کرونا پسماند‌های عفونی و پسماند‌های عادی درهمه بیمارستا‌های کشور بصورت جداگانه دفع می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بااشاره به اینکه پسماند‌های عفونی وارد یک دستگاه ویژه شده که این دستگاه بین ۹۳ تا ۱۷۷ درجه سانتیگراد به پسماند‌های بیمارستانی حرارت داده و بی خطر می‌کند افزود: پس از بی خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی، این پسماند‌ها تحویل شهرداری می‌شود تا براساس شیوه‌های خاص دفن شود.

بیانی اضافه کرد: حتی پسماند‌ها و زباله‌های عادی بخش‌هایی که بیماران کوئید ۱۹ بستری هستند نیز به عنوان پسماند عفونی تلقی می‌شود و طبق ضوابط حاکم بر پسماند‌های عفونی دفع و دفن می‌شود.

او افزود:با این شیوه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از دفع پسماند‌های بیمارستانی استان خراسان شمالی در مقایسه با شش ماهه نخست سال ۹۸ افزایش داشته ایم.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان شمالی علائم بیماری کرونا پسماند های بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گول خوردیم؛ این تصویر ترانه علیدوستی فیک از آب درآمد

هرچند وقت یک‌بار خبری جعلی یقه هنرمندان را می‌گیرد و در این میان استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • گول خوردیم؛ این تصویر ترانه علیدوستی فیک از آب درآمد
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان