Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس مرکز ملی فرش ایران با انتقاد از نبود زیرساخت‌ها در صنعت فرش در کشور گفت: دومین کالای تحریم شده از سمت ترامپ فرش ایران بود که این نشان می‌دهد ارزش فرش ایران را ترامپ بیشتر از مسئولان کشور متوجه می‌شود‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فرحناز رافع در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی و اشتغال و توسعه صادرات استان زنجان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور برگزار شد اظهار داشت: ما از معاون رئیس جمهور خواهشمندیم توجه ویژه‌ای به قشر قالیبافان داشته باشند و انتظارات آن‌ها را در حوزه وام کرونا محقق سازند و این قشر زحمتکش بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هویت ایرانی افزود: مهم‌ترین ویژگی و خصوصیت ایرانیان عشق به ائمه اطهار است و سپس علاقه به شعر و قالی چرا که در هر نقطه کشور، جامعه فعالان حوزه قالی به‌ شکل گسترده فعالیت می‌کنند اما این را باید بدانیم در صنعت فرش در بحث تامین مواد اولیه، عرضه و صادرات جای کار بسیار داریم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه قالی می‌تواند موجبات اشتغال‌زایی را به وجود آورد گفت: در جهان امروز فرش ما کیفیت بالایی دارد اما ما نتوانسته‌ایم بازار را در دست بگیریم و عرضه مناسب داشته باشیم. دومین کالای تحریم شده از سمت ترامپ فرش بود که این نشان‌دهنده این است که ترامپ متوجه شد که فرش چقدر مهم است اما ما در ایران ارزش آن را نفهمیدیم.

وی با اشاره به مشکلات این حوزه تصریح کرد: عدم بسترسازی، عدم مدیریت در حوزه بازرگانی و بحث فروش و نبود هدایت تحصیلی سبب شدند یکی از سیاست‌های وزارتخانه، توسعه زیرساخت‌های حوزه فرش باشد چرا که برای حضور فعال فرش دستبافت در بازار و توسعه بازرگانی خارجی نیازمند زیرساخت‌های توسعه‌ایست.

بزرگترین پایانه صادرات فرش در زنجان راه‌اندازی می‌شودگفتگو| چرا صنعت فرش از عرش به فرش رسید؟فرش دست‌باف تویسرکان، اغمای تدریجی یک حقیقت!

رافع بیان اینکه پایانه صادراتی تخصصی یک کالا سبب نشان‌ داده شدن آن در جهان می‌شود افزود: قالیبافان و تولیدکنندگان زنجان کاهش پیدا کرده‌اند. اولویت در سازمان صمت مناطق محروم و کالاهایی است که دیده نشده‌اند که این مسئله دلیل برگزاری نمایشگاه تخصصی در کاسپین و راه‌اندازی پایانه فرش در زنجان است.

وی با اشاره به اینکه 600 تاجر خارجی به این پایانه متصل هستند افزود: خواهشمندیم هرچه سریع‌تر گمرک، بیمه و نمایندگی استاندارد صادرات راه‌اندازی شده و بتوانیم برای کالاها گواهی اصالت صادر کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند