Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@00:02:48 GMT

فروش ساختمان شهرداری زیراب برای پرداخت بدهی سیل ۹۴

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۴۰۹۰

فروش ساختمان شهرداری زیراب برای پرداخت بدهی سیل ۹۴

سعید قلی‌نژاد از ارزیابی ساختمان شهرداری زیراب توسط کارشناس رسمی دادگستری بابت پرداخت بدهی سیل 94 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، سعید قلی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران سوادکوه  اظهار کرد: از 15 مرداد 1398 به عنوان شهردار انتخاب شدم و درآمد شهرداری در 4 ماه اول سال 1398، یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود که در بودجه 12 میلیارد تومان پیش‌بینی شد که 13 و 6 درصد بودجه محقق شد و در 4 ماه اول سال 1399 پیش بینی بودجه 12 و نیم میلیارد تومان در صحن شورا مصوب شد که بیش از 4 میلیارد تومان درآمد داشتیم که 33 درصد محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: نگاه ما آن است که در سال 1399 با مشارکت مردم در پرداخت عوارض بتوانیم بودجه را محقق کنیم و از 15 مرداد 1398 تا پایان سال، 68 درصد بودجه محقق شد.
  شهردار زیراب خاطرنشان کرد: سیل سال 1394 شاهد محکومیت شهرداری بودیم و مهلت زمانی 18 ماهه هم در آن ارایه شد و توقیف حساب‌ها و مزایده و فروش 5 ماشین توسط دادگستری شامل گریدر، غلتک، وانت، مینی‌بوس و آب‌پاش فضای سبر با مبلغ 670 میلیئون تومان انجام شد، افزود: مبلغ حاصل از فروخته‌شدن ماشین‌آلات بیانگر متضرر‌شدن شهرداری بود و 2 میلیارد تومان هم از درآمد داخلی به خسارت دیدگان سیل پرداخت شد. این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون ساختمان شهرداری از طریق کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی شد تا به فروش برسد، افزود: در پاسخ به افرادی که فروش ساختمان شهرداری را بعید می‌دانند باید عرض کنم که همانطور که 5 ماشین فروخته شد ساختمان هم به فروش می‌رسد، وضعیت کنونی را به شورا، استاندار، نمایندگان، امام جمعه و شورای تأمین گزارش مکتوب دادم.
  قلی‌نژاد تصریح کرد: روز نخست که شهرداری را تحویل گرفتم، وضعیت شهر را می‌دانستم و جلسات مختلف با خسارت دیدگان سیل و وکلای آنان انجام شد که آنان توافق نکردند و هم‌اکنون یکی از کامیون‌های شهرداری هم توقیف شد.
  وی افزود: شرایط سختی شد و وقتی یک مدیر نتواند برای یک هفته آینده برنامه‌ریزی کند و حاشیه امنیت نداشته باشد، فضا به سمت و سویی می‌برد که اثرگذای مناسب ندارد.
  شهردار زیراب خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری را تحویل گرفتم، 6 ماه حقوق معوقه پرسنلی شامل 4 ماه حقوق معوق شرکتی و 2 ماه حقوق معوق پرسنل، بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان داشتیم و در حال حاضر پرداخت حقوق به‌روز شد و 3 میلیارد تومان هم بدهی را پرداخت کردیم.
  این مسئول با تقدیر از شهرداران و شوراهای ادوار گذشته شهر زیراب و با بیان اینکه بدهی بابت فعالیت‌های عمرانی، طبیعی است ولی پرداخت بدهی بابت خسارت سیل در مدیریت شهری داریم، افزود:مناطق رانشی زیادی داشتیم و اولویت را با شورا به موضوع احداث دیوار حفاظتی در نقاط مختلف شهری قرار دادیم و از سعید یزدانی فرماندار سابق و مدیر کل مدیریت بحران استان و طالبی معاون برنامه و بودجه استان برای همکاری و همراهی، تقدیر می‌کنم.
  قلی‌نژاد از فعال‌بودن احداث دیواره حفاظتی در نقاط مختلف شهر، احداث رینگ داخلی خیابان کشارز برای کاهش ترافیک و توسعه شهری، برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتخاب پبمانکار با تخصیص 500 میلیون تومان سازمان شهرداری‌ها برای مدیریت زمین زباله در مرحله نخست خبر داد.
  وی افزود: برای پل شهید صادقی(پل آینه) که در سیل تخریب شد و برای آن در مرحله اول مبلغ 639 میلیون تومان تخصیص و با اعتبار مصوب یک میلیارد تومان تجهیز کارگاه انجام شد و در رسانه‌ها از پلوس 153 درصدی انتقاد شد که در این‌باره باید زودتر با رسانه‌ها صحبت می‌شد و این طرح از طریق تشریفات قانونی و مناقصه انجام شد و پیمانکار با 160 درصد پلوس برنده شد و حدود 500 میلیون تومان اضافه‌تر از قبل است و ما منعی برای انجام تشریفات نداشتیم و دلیل عدم انجام آن بهانه کرونا نبود بلکه سال مالی در حال پایان بود که با عدم‌جذب، شاهد برگشت بودیم و با چند پیمانکار صحبت کردیم و با توجه به فضای رسانه‌ای، تشریفات قانونی را انجام دادیم که از ابتدا نظر ما بود و در حال حاضر پیمانکار برنده شد.
  شهردار زیراب حریم 48 متری کیفی آب منطقه‌ای را مانع احداث بازارچه صنایع دستی برشمرد و با اشاره به فضا‌سازی و زیبا‌سازی ساختمان و محوطه شهرداری زیراب، گفت: آسفالت خیابان آزادی 12 و احداث چاه جذبی و هدایت آب‌های سطحی که در طول 12 سال اخیر فعالیتی برای آن انجام نشده بود و احداث کانال آب‌های سطحی برای کوچه شهید غضنفری انجام شد و آسفالت آن هم در مرحله دوم قرار دارد که در 15 سال اخیر فعالیتی برای آن انجام نشده بود و آسفالت ورودی کرد‌آباد و انتهای خیابان 20 متری هم در دستور کار ما قرار دارد.
  این مسئول به رنگ‌آمیزی بلوار سطح شهر اشاره و اظهار کرد: پروژه پارک 17 شهریور در حوزه کاری اداره کل میراث فرهنگی بود که یک مرحله انجام شد و منتظر اعتبار بودند و انتظار مردم هم بهره برداری بود و با اعتبارات داخلی، موزاییک‌فرش و روشنایی انجام شد و برای سرویس بهداشتی و مکان زباله و نیمکت‌ها و سایر موارد دیگر هم برنامه داریم و مکاتباتی با اداره کل میراث فرهنگی داشتیم که اعتباری برای پارک معلم در نظر گرفته شود.
  قلی‌نژاد از بازسازی میدان امام و شهید فهیمده زیراب خبر داد وافزود: فراخوان ایده برای میدان شهر زیراب را اعلام کردیم و در جلسه با مهندسین شهر مشورت شد و یک طرح از بین طرح‌های ارسالی در شورای شهر مصوب شد.
  وی خاطر نشان کرد: موزاییک‌فرش‌های داخل شهر، بهسازی کوچه‌ها به صورت مشارکت با مردم انجام شد و برای ساماندهی رودخانه تلار پیشنهادم آن است که ایمن‌سازی 2 طرف رودخانه از ابتدای بالا‌زیراب تا قاسم‌آباد توسط بخش خصوصی مورد نظر باشد.
  شهردار زیراب افزود: اتفاق‌های خوبی در دیواره‌سازی حاشیه رودخانه تلار انجام شد که از سید‌موسی حسین‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه که همواره همراه ما هستند و برای رفع موانع به ما دلگرمی می‌دهند، تشکر می‌کنم.
  این مسئول در پایان ضمن تقدیر از کمال علی‌پور و ارائه قول اختصاص قیر برای شهر‌های زیر 50 هزار نفر، گفت: مطالبات مردم به‌حق و به‌جاست و انتظار از مردم آن است که در پرداخت عوارض مشارکت کنند تا توقعات آنان را برآورده کنیم و از امام جمعه شهر زیراب، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای شهر تقدیر می‌کنم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ساختمان شهرداری میلیارد تومان شهردار زیراب میلیون تومان انجام شد قلی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت

همچنین درحاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت رادیو در گیلان و پاسداشت هفته معلم  از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت نیز رونمایی شد.

مدیر کل پست گیلان گفت: در این نمایشگاه تمبر‌های قدیمی، اسناد، ده‌ها کتاب درسی مقطع ابتدایی تا دبیرستان سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی، کتابی با قدمت دویست ساله چاپ اروپا حاوی نقشه قدیمی ایران با درج نام خلیج فارس، رادیو‌های قدیمی از سال ۱۹۸۰ مبلادی به بعد، رایانه‌ها از زمان ورود به ایران تا کنون و بیش از ده رادیوی قدیمی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

محمد حسین هوشنگی در باره ماکت ساختمان قدیمی اداره کل پست گیلان هم افزود: نخستین مکان فعالیت رادیو گیلان طبقه چهارم ساختمان اداره کل پست در شهرداری رشت بود که آرم (نشان) آن هنوز هم در بالای ساختمان وجود دارد. 

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه رادیو گیلان امروز ۶۹ ساله شد، گفت: در تقسیم بندی علوم ارتباطات، رادیو یک رسانه گرم محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های ارتباطی، چون سرعت، دو سویه و تعاملی بودن و استفاده از ظرفیت مخاطب است. 

تفی ربانی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با این رسانه ارتباطی از زمان ظهور تا کنون است. 

علاقه مندان می‌توانند از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت تا ۱۶ از این نمایشگاه واقع در ساختمان اداره کل پست گیلان در میدان شهدای ذهاب یا شهرداری رشت دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت