Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار بین المللی فارابی با همکاری جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹ با حضور اساتید و بزرگانی از کشورهای سراسر جهان برگزار خواهد شد.

ا همکاری ایران و قزاقستان؛

به گزارش ایسنا، "اسخت اورازبای"، سفیر قزاقستان در ایران در نخستین جلسه هماهنگی برای برپایی وبینار بین‌المللی فارابی که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد،  اظهار کرد: معتقدم در ایران باید همکارهای بیشتری با کمیسیون ملی یونسکوی ایران داشته باشیم و روابط فرهنگی در چارچوب یونسکو بین ایران و قزاقستان فعال‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر قزاقستان در ایران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری وبینار بین المللی فارابی با همکاری مشترک ایران و قزاقستان عنوان کرد: امسال ۱۱۵۰ مین سال تولد فارابی دانشمند شرقی را جشن می‌گیریم؛ فارابی متعلق به همه است و هرکدام از مناطق ما با فارابی ارتباط مستقیم دارد و این دانشمند در شهری به نام فاراب در قزاقستان کنونی به دنیا آمده است. ما فارابی را متعلق به جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان می‌دانیم و این دانشمند بزرگ برای هر دو کشور اهمیت دارد.


وی عنوان کرد: قرار شد ایران و قزاقستان به‌طور مشترک درباره تولد فارابی برنامه مشترک داشته باشند و طرف قزاق پیشنهاد داد که با ایران و چند مرکز پژوهشی چند کنفرانس را با موضوع فارابی برگزار کند که این مهم به دلیل شیوع کرونا به مرحله عمل نرسید، از این رو اکنون می‌خواهیم یک کنفرانس علمی سیاسی را در ۱۹ اکتبر به صورت مجازی با محوریت فارابی برگزار کنیم.


اورازبای تصریح کرد: این کنفرانس مشترک ایران و قزاقستان است و کشورهای مختلف و مراکز علمی نیز به عنوان مهمان در آن حضور دارند، اما برگزارکننده این رویداد مجازی ایران و قزاقستان هستند و برنامه در دو بخش با ریاست ایران و قزاقستان برگزار می‌شود.


به گفته وی، مهمانانی از کانادا، مصر، فنلاند، انگلستان، یونان، قرقیزستان، پاکستان، هلند، ازبکستان و قزاقستان و ایران برای حضور در این وبینار بین المللی دعوت شده‌اند.


سفیر قزاقستان در ایران با اشاره به حضور پر رنگ دولتمردان ایرانی و قزاقستان در این وبینار بین المللی، به اهمیت فارابی برای دو کشور اشاره کرد و توضیح داد: علاوه بر نفر چهارم دولت قزاقستان، وزرای فرهنگ، آموزش و امور خارجه قزاقستان در این وبینار سخنرانی می‌کنند.

اورزابای گفت: کسانی که فارابی شناس هستند یا فیلسوف و خاورشناس بوده و با آثار فارابی ارتباط دارند در فهرست برای گفت وگوی مجازی حضور دارند.

وی تصریح کرد: ایران باید حرف اول را درباره فارابی بزند و انتظار داریم در سطح مطلوب این وبینار بین المللی برگزار شود. سفیر قزاقستان در پاریس نیز این کار را دنبال می‌کند و با نماینده یونسکو نیز گفت وگو کرده و هردو کشور در این بخش نیز همکاری‌های تنگاتنگی دارند.

دکترحجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با استقبال از برگزاری وبینار بین المللی فارابی از سوی ایران و قزاقستان به هماهنگی‌های انجام شده برای برپایی این رویداد بین المللی اشاره کرد و گفت: خداوند را شاکریم شخصیت‌های بزرگی همچون فارابی داریم که زمینه ساز پیوند کشورها با یکدیگر هستند.

وی یادآور شد: فارابی دو ملت را پیوند داد و از قدرشناسی شما از شخصیت‌های بزرگ خوشحالیم. شخصیت‌های بزرگ فارغ از تعلق خاطر داشتن به کشور یا کشورهایی، از جایی به بعد جهانی هستند و ما هر دو میزبان فارابی بودیم و باید در معرفی اندیشه‌های فارابی به جهانیان تلاش کنیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران تاکید کرد: جهان نیازمند اندیشه فارابی است و بشر به این نگاه و تفکر نیاز دارد و فارابی امروز یک راه حل است.

ایوبی با اشاره به فهرست مهمانان بزرگی که برای سخنرانی در این وبینار از آنان دعوت شده اند،  اظهار کرد: فهرست مهمانان برجسته است؛ از شما سپاسگزاریم. در پاریس سفرای دو کشور با یکدیگر در ارتباطند و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در برپایی این اتفاق بزرگ همراه و همیار خواهد بود.

وی با اشاره به حضور دکترمنصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناروری جمهوری اسلامی ایران در وبینار بین المللی فارابی از آمادگی برای حضور اساتید برجسته ایرانی برای سخنرانی در این وبینار بین المللی خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، ایوبی همچنین با بیان اینکه این میراث مشترک عامل پیوستگی شود و این الگویی برای منطقه خواهد بود، عنوان کرد: در باب بزرگانی همچون فارابی در زمینه‌های مشترک همچون سمفونی و موسیقی کارهای مشترک بسیاری می‌توان تولید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم وبینار فارابی وبینار بین المللی جمهوری اسلامی ایران کمیسیون ملی یونسکو سفیر قزاقستان ایران و قزاقستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار می‌شود که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ماست.


جواد کریمی ثابت با اشاره به استقبال از این کنفرانس افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنر‌های تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.


وی گفت: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگرد‌های تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشور‌های ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.


کریمی ثابت افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.


وی گفت:در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگرد‌های تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


وی گفت: نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محور‌های ارائه محتوا، پوستر‌ها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشور‌های دنیاست.


این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»