Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر هند و رئیس جمهور چین برای اولین پس از آغاز تنش‌های مرزی در اجلاس مجازی گروه بریکس رو در رو خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از هندوستان تایمز؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند برای اولین بار از آغاز تنش های سنگین مرزی در منطقه لداخ باهم رودرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید )

گزارش ها حاکی است سران دو کشور هند و چین قرار است در نشست مجازی گروه بریکس شرکت کنند و در مورد موضوعات مطرح شده در این گروه تبادل نظر داشته باشند.

نشست گروه بریکس که با حضور کشورهای برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی و روسیه برگزار می شود به مشارکت این کشورها در امنیت و رشد نوآورانه خواهد پرداخت.

برخی معتقدند سران دو کشور در این رویارویی مجازی سخنی از مشکلات مرزی بیان نخواهند کرد ولی این احتمال نیز وجود دارد که با پیش کشیده شدن موضوعات مناقشات مرزی دو طرف مجبور شوند در مورد آن تبادل نظر داشته باشند.

روسیه علاقه مند به میزبانی این نشست در خاک خود بود ولی کشورهای عضو خواستار غیر حضوری برگزار شدن آن شدند.

گمانه زنی ها در مورد روابط چین و هند در حالی انجام می شود که تنش های مرزی به شدت ادامه دارد و هیچ یک از دوطرف سخنان دیگری را نمی پذیرد.

تنش میان هند و چین و رونق بازار فروش تسلیحات توسط کشورهای غربی به دهلی‌نوابراز نگرانی شدید هند و چین از فعالیت‌های یکدیگر در مرز لداختنش‌های مرزی میان هند و چین؛ از آماده باش کامل تا اعتراض احزاب هندی به سیاست‌های دهلی‌نو

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار هند اخبار چین اخبار هند تنش های مرزی هند و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری بهادری جهرمی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور خبرنگاران رسانه‌های کشور در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری، آغاز شد.

در حال تکمیل…

کد خبر 6099026

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۸۲ گروه جهادی در خوی 
  • آغاز عملیات اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان مرزی خواف
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • چرا اسرائیل درصدد کنترل نوار مرزی مصر ـ غزه است؟
  • از رفح تا قاهره؛ چرا اسرائیل درصدد کنترل نوار مرزی مصر ـ غزه است؟
  • در اولین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟
  • نشست خبری بهادری جهرمی آغاز شد
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند