Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:37:24 GMT

«قند پارسی» راوی حکایت ‎های بهارستان جامی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۴۹۸۲

«قند پارسی» راوی حکایت ‎های بهارستان جامی

مخاطبان رادیو صبا حکایت ها و داستان‌ های شیرین و آموزنده ای از کتاب«بهارستان جامی» را در برنامه «قند پارسی» با اجرای امیرحسین مدرس می‌ شنوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «قند پارسی» با روایتی از کتاب بهارستان جامی، روز چهارشنبه ۱۶ مهر با مخاطبان همراه می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه توصیه‌ های اخلاقی، دستورها و نصایحی دربارهٔ زندگی، از این کتاب ارزشمند را انتخاب و برای شنوندگان با زبان ساده روایت می‌ کند.

بهارستان یا روضة الاخیار و تحفة الابرار، نام کتابی منثور، اما آمیخته به نظم و شعر، از عبدالرحمن جامی است که بخش‌ هایی از آن را به پیروی و تقلید از گلستان سعدی نگاشته است.
برنامه«قند پارسی» با هدف پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و روایت داستان‌ هایی پندآموز از متون کهن، هر روز ساعت ۶:۱۰ صبح با تهیه کنندگی ملیحه مرادی جعفری و اجرای امیرحسین مدرس از رادیو صبا روی آنتن می رود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: قند پارسی جامی رادیو قند پارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • تاجیکستان به‌همراه ایران دو پارسی‌زبانِ حاضر در نیمه‌نهایی / کامبک ازبکستان و صعود تایلند
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری