Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعه بازار صنایع دستی در اراضی عباس آباد تا دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم امضای تفاهم‌نامه برگزاری جمعه بازار صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری عباس آباد با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شرکت نوسازه عباس آباد و شرکت ساماندهی به صنایع و مشاغل  شهر تهران صبح امروز با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد و همچنین سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی و صنایع و مشاغل شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تفاهمنامه اشاره شده اظهار کرد: این تفاهم‌نامه فرصت مناسب و خوبی برای عرضه تولیدات هنرمندان در حوزه صنایع دستی است که با همکاری دو سازمان نوسازی عباس آباد و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اجرا می شود.

وی افزود: البته پیش از این تعدادی از هنرمندان این حوزه محصولات خود را در پاساژ پروانه عرضه می‌کردند که با توجه به مشکلات پیش آمده و محدودیت‌های این پاساژ، قرار است از این پس محصولات خود را در باغ هنر واقع در اراضی عباس‌آباد عرضه کنند که البته از سایر استان ها نیز در این مجموعه حضور پیدا خواهند کرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: خوشحالیم که فضای مناسبی از سوی این دو مجموعه برای عرضه محصولات هنرمندان فراهم شده است. فضایی در خور شان هنرمندان بوده و از این پس محصولات خود را در این فضا عرضه خواهند کرد.

محمودیان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طی دو هفته آینده و با آغاز ماه ربیع‌الاول جمعه بازار اراضی عباس‌آباد فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند و در سال جهش تولید و حمایت از کالاهای ایرانی فرصت مناسبی برای عرضه محصولات هنرمندان و صنعتگران بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش تسنیم محمدحسین حجازی مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: با همکاری وزارت میراث و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، شاهد یک اتفاق مهم و یک کار ملی و بزرگ در پایتخت خواهیم بود. 

وی گفت: برگزاری جمعه بازار در اراضی عباس آباد حکایت از توجه شهرداری تهران به مجموعه صنایع دستی و گردشگری است و باید در پایتخت و کشور به موضوع صنایع دستی و گردشگری توجه ویژه ای شود و در شرایط تحریم‌های اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا برگزاری جمعه بازار در اراضی عباس آباد فرصت خوبی برای عرضه محصولات هنرمندان در این مجموعه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با اشاره به تلاش جوانان و فعالان در حوزه هنر و صنایع دستی گفت: جوانان ما هیچ وقت ساکت نمی‌نشینند و قدم‌های بزرگی را در این حوزه برخواهند داشت و در شرایطی که وجود دارد برگزاری این جمعه بازار می‌تواند فرصت خوبی برای عرضه محصولات هنرمندان باشد.

حجازی اظهار کرد: برگزاری و افتتاح جمعه بازار اراضی عباس‌آباد در سال جهش تولید و حمایت از کالای داخلی فرصت مغتنمی است که شاهد حضور هنرمندان از سراسر کشور در باغ هنر خواهیم بود و قطعا پس از این نیز و با الگوبرداری از سایر استان ها شاهد برگزاری چنین جمعه بازارهایی در سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز اظهار کرد: با امضای این تفاهمنامه شاهد قطب گردشگری و صنایع دستی در شهر تهران در اراضی عباس آباد خواهیم بود و این فضا شرایطی را برای عرضه محصولات هنرمندان فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از جمعه بازار اراضی عباس آباد (باغ هنر) از این پس هنرمندان و علاقه مندان با حضور در این مجموعه محصولات خود را عرضه خواهند کرد که در این محل از سایر استان های مختلف هنرمندان حضور خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم راه اندازی جمعه بازار صنایع دستی و گردشگری فتح بابی برای بهره برداری و راه اندازی بازارهای آینده در رابطه با صنوف مختلف باشد که این موضوع در تهران پیش بینی شده و می تواند مسیر اقتصاد شهری را فراهم کند.

مفاخریان افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در طی دو هفته آینده و با آغاز ماه ربیع شاهد بهره برداری و افتتاح جمعه بازار اراضی عباس آباد خواهیم بود.

وی در رابطه با جزئیات جمعه بازار اراضی عباس آباد واقع در باغ هنر خاطر نشان کرد: این مجموعه تا 1600 متر عرصه دارد که 1400 متر آن مسقف و در اختیار 1500 نفر از هنرمندان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ارتباط با دریافت وجه از افرادی که در این غرفه های حضور پیدا خواهند کرد گفت: در این زمینه باید تفاهمنامه لازم با شرکت اراضی عباس آباد صورت بگیرد و رقم آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: هنرمندان و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه بازار نسبت به ثبت نام برای دریافت غرفه در جمعه بازار اراضی عباس آباد اقدام کنند.

گزارش/ وزارت میراث در وضعیت قرمز کرونا چگونه باید صنعت گردشگری کشور را نجات دهد؟!قوه قضائیه از دستورالعملهای وزارت میراث فرهنگی حمایت می‌کند/ امکان ارائه خانه‌های تاریخی به مجموعه‌داران برای برپایی موزهتوسعه گردشگری و اشتغالزایی در شرق تهرانکرونا چه بلایی سر گردشگری جهان آورد؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران میراث فرهنگی و گردشگری صنعت گردشگری ایران ویروس کرونا شهرداری تهران صنعت گردشگری ایران ویروس کرونا شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران جمعه بازار اراضی عباس آباد مدیر عامل شرکت ساماندهی وزارت میراث فرهنگی اراضی عباس آباد بازار صنایع دستی نوسازی عباس آباد فرهنگی و گردشگری محصولات خود دو هفته آینده صنایع دستی بهره برداری عباس آباد باغ هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوارهای آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشورهایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229513 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده