Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه مسکو و دمشق به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی در سوریه، با واکنش تند «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مواجه شد.

«کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل که همانند دیگر مقام‌های واشنگتن بارها از هر فرصتی برای اتهام‌زنی علیه سوریه و حامیانش دولت قانونی این کشور استفاده کرده‌اند، این بار در نشست شورای امنیت سازمان ملل و به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی ادعاهایی علیه دمشق مطرح کرد و به مسکو هم تاخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی در این نشست که به منظور بررسی موضوع سلاح‌های شیمیایی در سوریه برگزار شد، بدون ارائه هر گونه سندی ادعا کرد: «ایالات متحده استفاده رژیم (بشار) اسد از سلاح‌های شیمیایی را محکوم می‌کند».

کرافت مدعی شد: «(استفاده ادعایی دولت سوریه از سلاح های شیمیایی) باعث رنج شدید مردم سوریه شده و تهدید امنیتی غیرقابل قبولی برای همه کشورهاست».


توییت اولیانوف علیه کرافت

این مقام آمریکایی افزود: «شورای (امنیت سازمان ملل) نمی‌تواند به روسیه اجازه دهد که در برابر پاسخگو کردن رژیم (دولت سوریه) سپر و مانع ایجاد کند».

کرافت همچنین مدعی شد که دولت سوریه برنامه سلاح شیمیایی خود را «به طور کامل» فاش نکرده و آن را از بین نبرده است.

ادعاهای نماینده واشنگتن در سازمان ملل در حالی مطرح شده که دولت سوریه بارها اتهام‌زنی‌ها درباره برنامه سلاح شیمیایی ادعایی این کشور را رد کرده و همچنین از دست داشتن برخی کشورهای غربی در تجهیز تروریست‌ها به سلاح شیمیایی برای متهم و مقصر جلوه دادن دولت سوریه خبر داده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در رد سخنان کلی کرافت به اظهارات او تاخته است. دیپلمات روس در توییتر نوشت: «واقعا شرم‌آور است که اظهارات این چنینی را قرائت کنید. اینها تلاش‌های حقیرانه برای بستن دهان کسانی است که شجاعت مخالفت با شما را دارند».

اولیانوف با رد ادعاهای ضد سوری نماینده آمریکا در سازمان ملل، سخنان او علیه دمشق و مسکو را «مغرضانه» و «نشانه ضعف»  توصیف کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلاح های شیمیایی سازمان ملل سازمان ملل نماینده آمریکا میخائیل اولیانوف نماینده آمریکا در سازمان ملل سلاح های شیمیایی دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه