Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی «راهیان شهادت» در این دوره جهادی با حضور ۱۲ روزه در استان سیستان و بلوچستان فعالیت‌های عمرانی بسیاری انجام داده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گروه جهادی «راهیان شهادت» طی دوره جهادی با حضور 12 روزه در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان و در محروم‌ترین نقطه کشور فعالیت‌های عمرانی از قبیل اجرای دو مدرسه اصولی و استاندارد یکی در منطقه چگردک با شش کلاس درس  و دیگری در حسین آباد دلگان با چهار کلاس درس و مجموعاً با زیر بنای 600 متر مربع را با پیشرفت فیزیکی 40 درصد انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مدرسه 3 کلاسه روستای گلنبات بخش جلگه چاه هاشم را ترمیم و بازسازی شد.

از دیگر فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی راهیان شهادت ساخت دو باب سرویس بهداشتی برای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) چگردک و کمک به ساخت یک باب منزل مسکونی برای خانواده نیازمند و بی‌سرپرست از جمله فعالیت‌های عمرانی در این دوره جهادی بود.
گروه جهادی راهیان شهادت در بخش بانوان فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعم از کار با کودک آموزش دروس درسی آموزش احکام و اخلاق اسلامی و ... و همچنین در حوزه اشتغالزایی با آموزش تخصص‌هایی از قبیل شبه قالی، نمددوزی و خیاطی با توانمند کردن بانوان روستاهای باغباغون و چگردک این بانوان مستعد و خود ساخته را به بازار کار متصل کردند.

همچنین بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با نقش تسهیل‌گری در زمینه تخصصی سوزن دوزی خود بانوان روستایی که سرپرست خانواده هستند محصولات صنایع دستی این بانوان را با حذف دلال به دست خریدار واقعی خواهند رساند.

بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با تبیین مسائل اسلامی و آموزش اسلام ناب محمدی به روستاییان در ظرف مدت کوتاه 12 روز دو تن از بانوان اهل سنت این روستاها با تعالیم معارف حقیقی اسلام به جمع شیعیان امیر المومنین علی(ع) گرویدند.
گروه جهادی راهیان شهادت در این دوره جهادی با طرح «روستا هیئتی» در هر شب با حضور جهادگران در یک روستا مراسم هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با رعایت پروتکل های بهداشتی و اطعام کل روستا به زنده نگه داشتن این عزاداری پرداخت.
کارگروه رسیدگی به امور کودکان و دانش آموزان گروه جهادی راهیان شهادت با توزیع بیش از 400 پک لوازم التحریر و ده‌ها جفت کفش سال تحصیلی زیباتری را برای دانش آموزان محروم و نیازمند روستاهای جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان رقم زده است.

اربعین جهادی فدائیان حسین (ع) از اصفهان تا خوزستان + فیلمتلاش خالصانه گروه‌های جهادی استان فارس در رفع محرومیت از سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهادگر سیستان و بلوچستان گروه های جهادی جهادگر سیستان و بلوچستان گروه های جهادی گروه جهادی راهیان شهادت فعالیت های عمرانی دوره جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است