Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بین الملل با بیان اینکه روی کارآمدن دموکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا فرقی ندارد، گفت: خط تحریف بایدن را بهتر از ترامپ برای ایران جا می زند. - اخبار سیاسی -

سامان نیازی، معاون امور بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا و کارشناس مسائل بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: لیبرال دموکراسی در مناظرات انتخاباتی آمریکا با تنی عریان و بدون روتوش جلوه گری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: آنچه در مناظره نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مشهود است، خالی بودن درون لیبرال دموکراسی از محتوا و ارزش واقعی انسانی و تنزل کردن ارزش‌های انسانی است، مکتبی که برای تفکیک و انتخاب در آن از اینکه بایدن گزینه برتر است یا ترامپ متحیر می شوید.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه در اساس و اصول نگاه بایدن و ترامپ تفاوتی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: برون داد درونی لیبرال دموکراسی که حقیقتا استثمار بدون عقلانیت اکثریت است، به رسا ترین حالت ممکن، خود را در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معرفی کرد و در معرض ارزیابی و قضاوت قرار داد.

**در اساس و اصول نگاه بایدن و ترامپ تفاوتی مشاهده نمی شود

نیازی یادآور شد: مشخصا آنچه که مبرهن است، فقدان ارزشهای انسانی و اصول اخلاقی شایسته برای اداره و حکومت در این نظریه است، متاسفانه فاصله آن چه که تحت عنوان ارزش‌های لیبرال دموکراسی در مکتوبات و در مراکز علمی تعلیم می دهند با آنچه که در عمل و میدان در زادگاه این تفکر اتفاق می افتد فاصله‌ی معنادار دارد و به طوریکه که می توان گفت لیبرال دموکراسی، صرفا ادعایی انتزاعی است و ابزاری برای حاکمیت و تحمیل هنجارهای خلاف اخلاق انسانی به ملت‌ها به منظور بهره‌برداری های صرفا مادی است.

وی گفت:  سطح سخیف مناظرات انتخاباتی آمریکا ، فرصت مغتنمی برای اندیشمندان ایجاد کرد که نسبت به اداره‌ دنیا و تعیین نقش های اثر گذار رهزنان اصول و ارزش‌های انسانی تامل و اقدام مقتضی انجام دهند.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه با توجه به خصومت ها و سیاست های استکباری آمریکا با ایران  بعد از انقلاب اسلامی، همیشه بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوری خواه و تفاوت هایشان بحث شده، افزود:  اساسا در پیشگاه ملت بزرگ ایران ، انتخاب هرکدام هیچ تاثیری ندارد، حتی در روش های خصمانه هیچ تفاوتی نیست و  تنها تفاوت ممکن است در زمان اجرای روش ها باشد.

** ظهور داعش و ترور دانشمندان هسته ای در زمان دموکرات ها بود

نیازی با یادآوری مسئله برجام گفت: ممکن است عده ای بگویند برجام در دولت دموکراتها به نتیجه رسید، اما این یک اشتباه اساسی است. زیرا برجام آنطور که باید از طرف امریکا ضمانت نشد و معتقدیم این یک پازل آمریکایی بود. داعش در زمان دموکرات ها ظهور کرد، دانشمندان هسته ای ما در زمان دموکرات ها ترور شدند و تحریم های ناجوانمردانه ای که آن موقع هم برقرار بود.

هدف ترامپ و بایدن در قبال ملت ایران فرقی با هم نداردمحرم زاده: بایدن و ترامپ در مقابله با ملت ایران هیچ تفاوتی ندارند/ باید روی توانمندی خودمان برنامه‌ریزی کنیمثابتی: مناظره های انتخاباتی آمریکا نماد لیبرالیسم بدون روتوش است/ چهره بایدن و ترامپ یکی است

این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه خط تحریف اوباما را خوبتر و جو بایدن هم حزبی اش را هم بهتر از ترامپ  برای جمهوری اسلامی ایران جا میزند، تصریح کرد: واقعیت این است نقشه راه برای ترامپ، بایدن و اوباما از اتاق فکرهای آمریکایی با یک رویکرد، هدف و استراتژی مشترک بیرون می آید. لیکن جلوه بیرونی آن تحت شخصیت این افراد و اتفاقا بخشی از نقشه فریب متفاوت است. دیدیم ترامپ تحریم های زمان اوبامای مودب را تمدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت یازدهم دونالد ترامپ اخبار آمریکا دولت یازدهم دونالد ترامپ اخبار آمریکا کارشناس بین الملل لیبرال دموکراسی بایدن و ترامپ دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد